05 januari 2009

Something's gotta give

Har i kväll sett den underbara filmen "Something's gotta give" med Jack Nicholson och Diane Keaton. Den är helt underbar!!! Har du inte sett den, GRATTIS - du har verkligen något att se fram emot! Har du sett den? - se den igen! Man blir varm ända in i själen!!

Filmen handlar om något så fint som vuxen kärlek. Riktig kärlek. Äkta kärlek. Dialogen är underbar och minspelet och de blickar som Jack Nicholson och Diane Keaton ger varandra i filmen är obetalbara. 

Huset som Diane Keaton bor i i filmen, är också underbart. Det är en stor villa som ligger ända nere vid havet i The Hamptons. Jag har letat bilder på detta underbara hus, men hittar inga exteriörbilder tyvärr. Visar några inifrån istället.








2 kommentarer:

Kim sa...

Jag såg slutet på den efter att jag sett Eternal och sedan Mean Girls. :) Jag har dock sett den innan, men jag satt också och tänkte på strandhuset faktiskt. Ett sådant skulle man ha!

Jennica... sa...

Ja, det hade inte varit dumt!! Hennes rum där hon har skrivbordet där hon sitter och skriver har ju världens utsikt. Bara hav och sanddyner, precis utanför fönstret.