03 januari 2009

Mina bokrecensioner

Ett förtydligande om mina bokrecensioner.
Jag avslöjar aldrig hela handlingen i de böcker jag recenserar, det vill säga jag avslöjar inte slutet. När jag beskriver handlingen så skriver jag aldrig mer än man kan läsa på baksidan av boken. Därför kan man lugnt läsa dem även om man är intresserad av att läsa boken själv. Mina recensioner är heller inte av det djupare slaget, så förvänta er inga "mästerverk". Jag skriver vad jag tyckte om böckerna och om jag rekommenderar er att läsa dem. Om böckerna har gett upphov till några speciella tankar hos mig, så får ni läsa om dem också.

Recensionerna ska mer fungera som en reflektion för mig själv på det jag nyss läst, samt att jag kanske kan locka er att läsa något som ni kanske inte annars hade läst. Ge er ett och annat tips!

Inga kommentarer: