01 januari 2009

GOTT NYTT ÅR!!!!



Ett riktigt fantastiskt gnistrande underbart nytt år önskar jag er, alla mina bloggläsare!!!! Tänk nu är det 2009!! 

Vi firade in det nya året hos våra vänner Conny och Carina tillsammans med ytterligare ett par. Vi träffades redan på eftermiddagen och gjorde middagen tillsammans. Det är alltid lika mysigt att göra så. Det blev en fyra rätters middag, som innehöll två förrätter, en varmrätt och en efterrätt. Jag stod för en förrätt tillsammans med en tjej som hette Åsa och Jens stod för den andra förrätten. Allt var jätte-gott och blev riktigt lyckat! 

Vår Nyårsmeny:
Förrätt 1 - Gratinerad hummer
Förrätt 2 - Gratinerade musslor
Varmrätt - Helstekt oxfilé med risotto
Efterrätt - Glass med grillad ananas

Tolvslaget firade vi nere på stranden och såg rakter från både Lomma, Bjärred och Malmö. Super-fint!

Jossan hade också kul, det var fyra andra barn där också så det var fullt ös på dem ända tills vi begav oss hemåt vid två-tiden. Det blev en mycket trevlig nyårsafton och en bra inledning på det nya året!

8 kommentarer:

Anonym sa...

Gott Nytt År på er alla

önskar

Mamman och Pappan

Kim sa...

Gott nytt syster yster!

Jennica... sa...

Tack tack, detsamma! Hoppas att ni också hade trevligt igår!

KRAM & PUSS!!!

Anonym sa...

Vi hade det Jättebra. Först åt vi Hummer med musserande vin därefter inbakad fläskfile och till dessert fikon i cognac. Efter det drack vi kaffe och pratade om våra välartade barn och deras fantastiska föräldrar.

Fortsatt Gott Nytt År

önskar Mamman opch Pappan

Jennica... sa...

Det låter ju som en super-bra nyårsafton! Kan tänka mig att samtalsämnena var något extra! ;)

Såg du mamma, att jag också fick hummer? Jag till och med tillagade den! Bara ett par timmar efter att vi pratat om det! :)

Anonym sa...

Ett Gott Nytt spännande År till er också!

Jennica... sa...

Gott Nytt År till er också! Hoppas att ni också hade en trevlig kväll igår. KRAM!!!

Pernilla sa...

Lät underbart! Speciellt fyrverkerier på stranden. Jag är en sucker för hav. Önskar jag hade råd med en havstomt... :) GOTT NYTT ÅR PÅ DIG! Kram!