03 november 2008

Bio premiär!!

Igår var det då äntligen dags för den första bio premiären!! Det vill säga, första även för mig och Jens eftersom vi haft som regel att vi inte skulle få titta på någon film förrän alla detaljer var på plats och rummet är helt färdigt!

Nu är det klart - och det blev sååå fint!! Lägger inte ut några bilder här ännu, eftersom Jens har en egen biorumsblogg där han ska få lägga ut bilderna först. Men håll utkik på http://www.fisburk.se/ där det finns en länk till biorumsbloggen.

Första premiären gjorde vi tillsammans med Jens syster med familj. Kusinerna hade en egen premiär och var först ut faktiskt, så Jossan blev den i familjen som först fick se en film i nya biorummet!! De såg på "Horton" och den passade dem allihop fastän de är i åldrarna 4-14, till och med lille Oscar satt stilla och tittade hela tiden.




Efter att deras film tagit slut så åt vi middag, det blev söndagsstek med alla goda tillbehör. Mumsigt! Alla åt och var nöjda och glada. Sedan var det dags för oss vuxna att bänka oss i biostolarna.

Vi hade ordnat en massa mysiga och roliga detaljer kring premiären, men de vill jag inte skriva om utan det får ni själva uppleva (ni som kommer att komma på era olika premiärer!).

Vi såg filmen "Apocalypto". En väldigt blodig och brutal sak regisserad av Mel Gibson. Den utspelade sig under Maya-tiden någonstans i sydamerika. Väldigt brutal som sagt, men bra! Extremt spännande!!! Jag låg mer och mindre och vred mig i min fåtölj hela tiden - och blundade ibland! :) Men storslagen natur, mycket musik och 'ljud' och väldigt mycket rörelse - precis vad en premiär i ett nytt biorum ska innehålla!

Nöjda - och helt slut - stapplade vi ut ur rummet. Det kändes som om man sprungit en maraton, enorm anspänning! Ute i köket och vardagsummet hade barnen helt tagit över! De hade hur roligt som helst! Helt varma och uppspelta var de!! Men det är så härligt att de har så kul!!

En väldigt lyckad premiär!!! Och bland det bästa - nu kan vi själva använda vårt biorum hur mycket och när vi vill! :)








2 kommentarer:

Kim sa...

Alltså jag måste verkligen köpa de där högtalarna till min dator nu. Det är det närmsta biorum jag kommer och nog blir man sugen! =)

Jennica... sa...

Snart snart blir det din tur att komma! :)