08 oktober 2008

Hälsning från Frankrike!

Nu är jag i La France, en bit utanför Paris. Jag besöker ett varuhus här tillsammans med en kollega. Vi har haft möte hela förmiddagen som gick mycket bra! Det är alltid lika skönt när den här typen av möten går bra. De var väl förberedda och mycket engagerade och implementationen av den nya lösningen kommer förhoppningsvis att gå alldeles lysande. Att arbeta med positiva människor är härligt!

Just nu, sedan ett par timmar, sitter vi på kontoret här på varuhuset och arbetar i väntan på att vi ska ta tåget ut till flygplatsen. Flyget hem går inte förrän 20.45 i kväll så det blir en sen kväll för både mig och Jens och Jossan som ska hämta mig vid tåget. Så blir det tyvärr ibland.

Resan hit gick bra, flyget var lite försenat så vi fick vänta i planet i ungefär 50 minuter innan det gick. Det var lite drygt, mest för det var super-vaaarmt och luften "tog slut". Men allt gick bra. Vi kom fram till våra hotell ungefär vid sju-tiden på kvällen, vi bodde inte på samma. Mitt hotell låg alldeles vid Triumfbågen och bara ungefär 5 minuters gångväg från Champs Elysée. Vi tog en promenad där på kvällen, det var ganska varmt men det duggregnade tyvärr.

Två reflektioner:
1) Triumfbågen är jätte-stor!
2) Det var otroligt många människor ute på Champs Elysée på kvällen, jätte-mycket folk!

Vi åt middag på en mysig liten restaurang som låg mitt emot mitt hotell. Det är skönt att ha lite sällskap när man är ute och reser såhär, framför allt när man ska äta middag. Annars är det helt ok att vara själv.

Idag har vi som sagt spenderat dagen utanför Paris på ett varuhus här. Lite stolt är jag över att jag tog mig själv genom hela Paris, från ena änden till den andra via tunnelbana ut till varuhuset. Eftersom vi inte bodde på samma hotell så kunde vi inte åka via samma stationer, utan träffades här. Men det känns gött för självförtroendet att fixa sånt själv! :)

Nu vill jag mest hem. Är trött och längtar efter mina älsklingar!

Kim sa...

Vad duktig du är, men så kan du ju också en massa franska! :P

Hallå 'Jen. Kul att det gick bra i Paris. Hoppas att du får lite sovmorgon nu på morgonen när det blev så sent igår. Själv var jag i Danmark igår och JULskyltade för första gången i år!!! I ett varmt och soligt höstväder.Det var ute på en fantastiskt fin gård, liknade en skånelänga och det var en familj som ägde den och dom var mycket rara. Allt gick bra, men jag stod upp 06.00 som vanligt med barnen och jag åkte ifrån butiken 19.15 mot Helsingör!!! Så det var en lång dag, bara början på min julskyltningsturné...stressigt men fantastiskt roligt med allt härligt julpynt. Vi ses snart över en kopp Zoegas. KRAAAAAAAM från Christine

Jennica... sa...

Kimman: jo, eeenooormt mycket franska kan jag ju....hrm, ett ord här och där kan jag kanske förstå eller pressa ur mig. :)

Stin: Konstigt med jul redan, men jag vet hur det är. Julen på IKEA börjar om ett par veckor! Lite sovmorgon fick jag, gick upp klockan 7.15 istället för vanlig tid. Ändå lite trött, gick ju upp klockan 6 igår jag med och så var jag hemma vid tolv på natten....men men, snart helg! :)