09 september 2008

Stegräknartävling



I början av sommaren kunde man anmäla sig till en stegräkningstävling här på jobbet. Det är tydligen ett samarbete med en site som heter tappa.se. Man skulle anmäla sig och som jag förstod det, så skulle man bli indelad i lag. Ingen från min avdelning ville vara med, men jag tänkte inte så mycket på det. Tänkte att det löser ju sig i alla fall.

Idag börjar tävlingen och den ska hålla på till december. Tyckte det var ett lagom ansträngande sätt att komma igång med lite träning, promenader och powerwalks är ju bra och att det är lite tävling brukar ju hjälpa till. Tänkte att om jag är med i ett lag så vill jag ju inte förstöra för dem, utan då får man ju knalla på så mycket man kan. Som en liten morot.

Hmmmm, ett problem bara.....jag har inget lag att vara med i. Tydligen blir man inte indelad utan man skulle fixa sitt lag själv. Så nu har jag inget lag och vet ingen som är med. Typiskt!! Får nog skapa ett lag själv, vinna lär man ju inte göra ändå för att det finns de som tar detta på blodigt allvar. Tydligen en som cyklade till jobbet i morse.....från Lund till Älmhult!!!

Men att se till att man går så mycket man kan under en dag, det tycker jag är bra. Inte slarva med vardagsmotionen, undvika att ta hissen och lite sånt. Har också hört att man under en normal dag ska gå mellan 5.000-10.000 steg. Men jag är högst tveksam till om jag ens tar 5.000 steg under en dag. Ska bli spännande att se hur lite jag rör mig egentligen....

Så, nu har jag gnällt lite....men jag blev bara lite besviken på att det inte blev som jag trodde!

Inga kommentarer: