12 augusti 2008

"Åse" av Denise Rudberg



"Åse" är den sista och avslutande delen i Denise Rudberg trilogi. De övriga delarna är "Jenny S" och "Matilde".

Åse är Matildes lilla-syster och tillsammans har de inredningsföretaget MÅ. De lever lyxiga liv och tillgången på pengar är inget problem, om man säger så. I denna boken får vi följa Åse och hennes liv. 

Genom ett inredningsuppdrag får hon kontakt med Disa, en excentrisk och väldigt speciell kvinna. Hon bjuder ut Åse till hennes och hennes mans lantställe på jakt, detta är början på många och komplicerade händelser. Åse gör så gott hon kan för att hålla sig utanför de många intriger som hennes nya bekantskaper omger sig med.

Samtidigt så följer vi Åse och hennes jakt på lycka, kärleken och hennes önskan efter barn.

Jag rekommenderar verkligen alla tre böckerna i denna trilogi! Jag tyckte mycket om dem!

2 kommentarer:

Kim sa...

Måste man läsa dem i rätt ordning? De sålde 3 pocketböcker för 58 spänn på MAXI, så då passade jag på att köpa Matilde som ingick i kampanjen, men borde jag börja med den första?

Jennica... sa...

Tja, de är fristående så det funkar att läsa dem i "oordning". Jag började också med Matilde, som CD-bok. Du kan få låna de andra av mig om du vill.