13 juli 2008

Kitesurfing och myskväll!

Jag hade verkligen sett fram emot denna helgen! Första helgen på vääldigt länge som vi inte hade något planerat. Så skönt att bara slappa runt och göra lite som man vill. Bäst av allt, slippa göra något duktigt alls om man inte vill! :) Det har varit super-kul med alla middagar och fester som vi har haft, men det innebär trots allt en del jobb. Handla, städa innan, städa efter, laga mat osv.

Och det har varit en riktigt mysig helg hittills, och än så länge är det ju bara söndag förmiddag!

Jossan har varit hos Elin sedan igår, hon lekte där hela dagen och har sovit där i natt. Hon ringde precis och sa att hon skulle hämtas om en timme! :)

Igår så kitesurfade Jens tillsammans med Nellie, nere vid havet här alldeles nedanför oss. Jag var nere och tittade på dem. Såå många som surfade igår! Men det var ju perfekt väder - sol, bra pålandsvind, varmt i vattnet och så är där ju så långgrunt och det är ju bra för kitesurfing. De var riktigt duktiga, än så länge tränar de utan bräda men det gick riktigt bra. Båda lyckades få upp sina drakar och de fick till lite body dragging båda två. Detta innebär att man ligger på mage och dras efter draken. Men när Nellie lyfte lite för högt upp ur vattnet (hon var uppe med hela kroppen) så tyckte hon att det fick räcka! Och det var klokt för sedan blåste det upp och började regna, det mullrade till och med lite åska längre bort. Jens kom också upp då, och vi packade ihop oss och körde hem. Men det var riktigt skoj att titta på, där var som sagt många som surfade och det var häftigt att se de som kunde, det ser ju så lätt ut då!




Väl hemma så grillade vi fläskfile och åt god potatissallad och kall sås med soltorkade tomater. Mums!! Jens gjorde sig i ordning för en kväll på stan med killarna och jag fick sällskap av Nellie som stannade över hos mig till i morse. Det blev en jätte-mysig helt oplanerad kväll med mycket rosévin, glass och popcorn!

Nu ska jag nog läsa lite och mysa innan jag kör och hämtar lill-Joss. Sedan kanske jag ska vara lite duktig ändå och dra några tag med dammsugaren. Kanske.....

I morgon kommer min kusin Anders och hans sambo Lena från Stockholm och besöker oss, de stannar nog större delen av veckan skulle jag tro. Det är alltid lika kul att ha dem här!

3 kommentarer:

Kim sa...

Men! Nu är du där med smask-mat utan att bjuda in lillsyrran igen! Nåja, har varit hemma hos päronen hela helgen och ätit upp deras mat, så det har väl inte gått någon nöd på mig ändå direkt. :)

Jennica... sa...

Du kanske kan komma en kväll i veckan när Anders och Lena är här?! Annars så ses vi ju på fredag, det ska bli super-mysigt tycker jag!!!

Kim sa...

Ja, det ska bli mys! Vi ska nog till Oskarshamn nästa vecka dock. Yeay!