21 april 2008

Söndag

I igår vaknade jag av pussar från Jossan - inte dumt alls! Mysigt! Hon sov ju hos mig eftersom Jens sov över i Malmö. Det blev en ganska så slö morgon/förmiddag för oss. Jens kom hemstapplande mitt på dagen ungefär och gick och la sig, han var super-trött......börjar bli för gammal för att vara ute och festa hela natten! :)

Jag körde Jossan till en kompis och hemma igen så fick jag besök av mamma, pappa och Kim. De hade varit på utflykt men det var för kallt och blåsigt för picknick så de åt den i vårt uterum! :) Bra lösning! Så det blev lite fika och lite prat - mysigt!!

Sedan fixade jag med tvätt och rensade den stora rabatten utanför vardagsrumsfönstret. Jossan hämtade jag senare på eftermiddagen och hon han knappt hem förrän hon försvann in till Molly. Sedan stack de iväg till lekplatsen för picknick! :)

Jag bestämde mig för att plantera Magnolian i rabatten, den inhandlades ju förra helgen men då var jag sjuk. Detta är en Magnolia som har varit inplanerad i rabatten men eftersom den var slut förra året då vi anlade rabatten så fick den planteras nu istället. Vi hade grävt ner en plastkruka för att markera vart den skulle vara och nu när jag lyfte på den satt tre små svarta grodor där under. Jätte-söta! Jag petade lite på en av dem med en liten spade för att se om de levde - och då PEP den!! Va?!?! Vem har väl hört en groda pipa?!?! Sååå gulligt!!! Han blev väl super-rädd kan jag tänka. Jag bar försiktigt bort dem och la dem under tujabuskarna....hoppas de fick det bra där! Så, nu är Magnolian planterad i alla fall!

På kvällen åkte jag in till Malmö för träff med Bokklubben! Så här många aktiviteter har jag inte haft sedan innan jag blev sjuk, men det gick faktiskt bra. Jag tog det trots allt lugnt. Mysigt helg var det med fint väder och lugn och ro!

1 kommentar:

Kim sa...

Ååå, du borde fotat sötegrodorna! (Eller sötelillasystern)