20 mars 2008

Påskmiddag

Nu har mamma, pappa och Kimman åkt hem efter en påskmiddag med mig och Jossan. Det var en riktigt trevlig kväll med gul mat, rött vin, bubbligt vin, färgrann efterrätt och fotovisning från min Asien-resa!

Den gula maten var kyckling i saffransmarinad och ris som kokte tillsammans med curry och örter. Såsen hade även den smak av curry, och därmed också gul. Det blev helt ok faktiskt, kanske inte den smaksensation som receptet utlovade men mina gäster verkade mycket nöjda! :)

Efterrätten var fruktsallad på granatäpple, mango, vattenmelon, vindruvor, björnbär och blåbär som serverades med vaniljvisp - det blev riktigt mumsigt och fräscht.

Sedan blev det kaffe och pappa - OCH Kimman - drack whiskey och till detta "serverades" fotovisning från Shanghai och Tokyo.

Jossan underhöll med sång till Melodifestvallåtarna och så hade hon presentutdelning till alla. Vi fick finfina pärlplattor allihop och Kimman, som har namnsdag, fick extra present - en fin teckning. Av mig fick hon nymalet påskkaffe och fina chokladpraliner.

Jag fick också en påskpresent av mamma och pappa, en bok som heter "28 timmar på dygnet - en karriärmammas dagbok". De tyckte det lät passande för mig! :) Tyvärr har jag redan läst den...

Nu sover Jossan, hon somnade snabbt efter ett kapitel av "Torsdagar med Sigge". Så nu ligger hon och snusar i min säng och hon envisades att ta med den läskiga plastskalbaggen modell stor, som låg i ett påskpaket från mormor och morfar. Det var en försluten påse med olika grejor i som godis och småsaker, så de visste inte vad som fanns i den......så de är förlåtna..... Men när jag ska gå och lägga mig har hon säkert tappat den ur handen och jag kommer att ha glömt bort den och bli halvt ihjälskrämd när jag ser den under täcket när jag ska gå och lägga mig! :)

Här är min påskpresent från Josefine!



Inga kommentarer: