19 februari 2008

Träning!

I morse när jag berättade för Jossan att jag skulle träna idag igen så sa hon: "Igen?!?" Hahaha! Jaa, så är det nu. Nu ska det tränas! :)

I går var det Body Balance, samma som förra måndagen. Det är som sagt en blandning av yoga, pilates och tai chi. Det är inte helt lätt, mycket statisk träning i kombination med balans, men det gick faktiskt lite bättre denna gången. Det märktes på att det var jobbigare! Jag ska helt klart fortsätta med detta.

Idag är det vanlig styrketräning, jag ska träffa en instruktör klockan sex som ska gå igenom alla maskiner med mig och så ska jag få ett program som jag kan köra. Hur nu detta ska gå med min träningsvärk!! Jag känner mig som om jag enbart består av lår! :)

Nu tycker jag egentligen att styrketräning är rätt trist, men det är ändå bra att ha det där progammet att kunna köra när jag vill. Det är ju inte alltid tiderna för de olika passen passar in i mitt schema, då kan det ju vara bra att kunna köra lite styrka eller cykla lite, eller springa på löpbandet.

7 kommentarer:

Kim sa...

Fy vad tradigt! Varför håller på att dra i en massa maskiner när det finns så många roliga sporter att leka med istället?!

Jennica... sa...

Iofs sant, men det kräver inte att man passar någon speciell tid. Man kan göra det när man vill. Ska man utöva en sport så måste man boka upp vissa dagar och det funkar inte för mig. Tyvärr...

Kim sa...

Ja, innebandy är en speciell dag, men tennis är bara när man känner för det. Funkar bra!

Jennica... sa...

Jo, kanske det..... Du får väl ta en lektion med mig en dag! :)

Kim sa...

Japps, och jag kan försöka att vinna 2 poäng mot dig i badminton!

Jennica... sa...

Det är nog inte så svårt nu förtiden!! :)
Vi får boka in en dag, men det får nog bli efter det att jag kommit hem från Asien. Lite fullt upp nu.

Kim sa...

Snacka globetrotter... och jo, det lär vara svårt!