27 februari 2008

Lite speedad! :)

Jag tror jag är lite speedad över min Asien-resa! Det kan vara det som stressar min stackars rygg! :)

Men det ska bli så himla spännande! Tänk Shanghai och Tokyo på 9 dagar, eller egentligen 7 dagar eftersom 2 går bort i restid. Det kommer att vara ett fullspäckat schema, men lite egentid hoppas vi ändå på. Jag reser tillsammans med en tjej som heter Hanna från mitt jobb, kul att vara två!

Vi landar i Shanghai på lördag förmiddag och har således resten av lördagen plus hela söndagen för sightseeing och shopping! För det är tydligen ett måste på en sådan här resa - Shopping! Och där är jag ju inte svårflörtad precis! :)

Annars ser schemat ut såhär:

- Måndag: möte hela dagen, gemensam middag på kvällen

- Tisdag: jag håller min utbildning

- Onsdag: reser till Tokyo, framme mitt på dagen och har resten av dagen fritt

- Torsdag: Vi ska besöka en mässa som heter Retail Tech (något för Jens!!) där vi ska titta på framtida IT lösningar. På eftermiddagen åker vi till ett IKEA varuhus för att titta på IKEA FAMILY i Japan.

- Fredag: Sushifrukost klockan 5.30 på fiskmarknad i Tokyo!! Så coolt!! Resten av dagen ska vi knalla runt i Tokyo och besöka olika retailers som har IT lösningar/kiosker som vi kan lära oss av.

Och en av kvällarna i Tokyo skall vi givetvis gå på karaoke - ett måste i Tokyo! :)

Allt är ju jobb, men i mina öron så är alla aktiviteter enbart roliga och spännande! Jag tror det är en trött tjej som kommer hem efter en vecka!

Shanghai


Tokyo

4 kommentarer:

Ann-Charlotte sa...

Så spännande Jennica! Vilket äventyr! Jag förstår att det inte känns som jobb direkt utan bara kul.Jag hoppas ni får en underbar resa.
Stor kram och lycka till från mamma-

Jennica... sa...

Tack tack! Jag ringer ikväll eller i morgon och berättar mer!!

Anonym sa...

Det låter väldigt spännande. Det kommer att blir en upplevelse för livet. Lycka till på resan.
Kram Pappan

PS Glöm inte kameran - ta´ många bilder.

Anonym sa...

Sjukt orättvist är livet.... :)