07 februari 2008

Hemma igen!

Vi blev hämtade med mini-buss för transport till flygplatsen klockan 7.30 igår morse. Vi hann med en SNABB frukost på hotellet innan. Efter en kort väntan på flygplatsen så var det då dags att ta farväl av Thailand för denna gången och gå ombord på planet hem.

Flygresan hem gick bra, men den var ganska dryg. Vi flög först i ca 6 timmar och mellanlandade i Förenade Arabemiraten. Efter en timmes väntan där så fortsatte vi i ytterligare 7 timmar till Kastrup. Väl där fick vi vänta ganska länge på väskorna. Men sedan kom vi med tåget till Svågertorp där pappa hämtade oss. Vi var hemma i Ålstorp klockan nio på kvällen.

Jaha....hemma igen då alltså. Helt ok faktiskt. Vi har haft två underbara veckor!! Hade gärna stannat en till, eller två.... Men att åka på sommarsemester på vintern var super! Det får bli en vana tror jag. Att åka hem och veta att man har hela våren och sommaren framför sig är oslagbart. För mig som bara åkt söderut på sommaren och därmed kommit hem i slutet av den svenska sommaren och veta att det är ett år tills man ser solen igen, så är detta helt underbart!

Nu är man tillbaka i vardagen igen. 143 mail låg och väntade i inboxen och i eftermiddag ska Josefine på gymnastik! :)