01 november 2007

Torsdag - Lovdag

Idag är jag hemma med Jossan och har höstlov!
Hon känner sig lite bättre i öronen, hon är "täppt" i en örat säger hon. Jag antar att det betyder att det känns som om hon har typ lock för örat eller så.

Ja, inte vet jag. Men nu är hon ute och leker med Molly och har jätte-kul! Och klockan två ska vi iväg och bowla, jag och tjejerna. Hon verkar pigg, men jag tror att efter bowlingen ska vi nog titta lite på film och ta det lugnt.

Just nu gör jag lite lunch för att öka på "bowling-krafterna"! Jag har varit en tur på SEB i Lomma också och hämtat lånepapper. Jens han är på IKEA i Helsingborg och beställer vårt kök!! Det är så spännande! Igår var Johannes, "vår" snickare, här och vi pratade lite tidplaner och så.

Vi hade också en lång diskussion kring induktionshällar. Vi hade egentligen bestämt oss för att inte ha induktionshäll, mest beroende på priset men också lite för att vi inte riktigt kände att det skulle ge oss något. Men Johannes han talade så varmt om induktionshäll och hur fantastiskt bra det är så vi blev helt veliga. Så nu efter många diskussioner och efter råd av svärföräldrarna så har vi bestämt oss för att faktiskt ha en induktionshäll. Det blir en från IKEA så priset är ok. Nackdelen är att det bara är tre plattor, men handen på hjärat hur många gånger använder vi alla fyra plattor på en gång.... Tror aldrig att det har hänt, jo det har det ju men inte så värst ofta. Och eftersom en av fördelarna med induktion är att det går så fort att få upp värmen så lär det inte vara något problem!

Nej, nu blir det lite hemmapyssel till och sedan bär det iväg till bowlingen!

1 kommentar:

Kim sa...

Nice! Se nu till att fota ordentligt så att man kan följa processen! :)