31 oktober 2007

Vårdcentralen...

Ringde ju vårdcentralen i morse, men fick bara lyssna till ett meddelande som sa att det var så många som ringde just nu så jag fick återkomma.

Ringde en timme senare och då hamnade jag i alla fall i telefonkö. Satt och väntade (eller rättare sagt, jag jobbade och hade telefonen brevid mig) i ungefär 30 minuter och till sist kom jag fram !!

Men bara för att få reda på att tiderna för dagen var slut, och man kan inte boka tid till någon annan dag, bara den aktuella dagen man ringer. De har bara två läkare där så tiderna tar slut jätte-fort... Tja, vad säger man. Det är ju inte lönt att ringa vårdcentralen....men om man ringer någon annanstans så frågar de bara om man har kontaktat vårdcentralen. Moment 22.

Men, nu verkar hon bättre och vi behöver nog inte gå till läkaren. Blir det värre i natt så får vi åka in till Lund och barnsjukhuset i morgon, det är väl ända sättet att få hjälp! Men det ska nog inte behövas, hon verkar som sagt mycket mycket bättre.

Inga kommentarer: