09 juli 2007

3 dagar till semester!!

Måndag.....och tre dagar kvar till semester!!! :)

Segt att komma upp i morse efter en lugn och skön helg och med två stycken som låg kvar och snusade när jag gick. De började sin semester/sommarlov idag.

Helgen var som sagt lugn. Jag har känt mig lite krasslig med lite ont i halsen, snuva och en enorm trötthet i kroppen. Trist, men bättre att det kommer nu och inte när vi ska åka iväg. Jag tror det är så att kroppen helt enkelt har sagt ifrån....det har varit ganska mycket senaste tiden. Men även om jag känt mig så, så har helgen varit skön.

I fredags var Jörgen hos oss och han, Jens och Jossan spelade bilspel hela kvällen. Jag tittade på film, "The Holiday". Jätte-mysig film, romantisk och härlig! :)

På lördagen hade Jossan sin kompis Louise hemma och de lekte hela dagen. Jag fick lite tvättat, annars så spenderade jag dagen i en fåtölj och läste. På kvällen åkte Jens in till Jörgen och stannade där över natten. Jag och Jossan kalasade på pizza och såg "Barbie och den magiska regnbågen"! :) Vi hade en jätte-mysig kväll!

På söndagen så kom Jossans kompis Rebecca från Lomma. Kul att de fortfarande träffas!! De hade jätte-kul och efter några timmar så körde jag dem hem till Rebecca, de skulle fortsätta leka där. Jag fortsatte med tvätt och strykning, handlade på MAXI och gjorde rent till kaninerna - så lite duktig har jag varit ändå. Men annars så var det mest fortsatt mys.

Så, en lugn och skön helg. Meningen med denna helgen var att verkligen varva ner inför semestern och det tycker jag att jag lyckades med. Nu är det tre arbetsdagar kvar, de kommer troligen vara ganska hektiska, har rätt mycket som skall hinnas med. Men jag känner själv att kroppen skriker efter vila, så ojojoj! vad det ska bli skönt att gå hem på onsdag och ha 4 härliga veckor av ledighet framför sig!!

4 kommentarer:

Kim sa...

Slött och bra! Själv har jag varit hos mams och paps hela helgen och försökt rädda alla min saker från den slänggalna mamman! Any news om Pelle G i övrigt?

Jennica... sa...

Du, skriv till Jens på gmail adressen och fråga! Jag ska försöka tvinga ur honom ett svar idag! :)

Jennica... sa...

PS: Idag går det inte att skriva rubriker..... :(

Kim sa...

Nu har jag mailat. :)