09 juli 2007

"Jane Austen-klubben" av Karen Joy-Fowler

"Jane Austen-klubben" av Karen Joy-Fowler

Läste denna boken under helgen. Den handlar om 5 kvinnor och 1 man som har en bokklubb där de endast läser Jane Austen böcker. De har alla läst böckerna flera gånger och läser nu om dem. De har alla sitt speciella förhållande till Jane Austen.

Man får följa deras diskussioner om böckerna samt att man får ta del i deras egna liv. Detta kunde vara bra ingredienser till en bra handling, men tja....nej....den lämnade inte många spår hos mig. Lite småmysig att läsa när man ligger hemma och känner sig krasslig och inte orkar engagera sig så värst. Men annars så var det sådär tycker jag....vet inte riktigt vad författaren vill med den. Det blir aldrig riktigt intressant, ingen riktigt handlig.

Det enda jag fick ut av den var att jag nu blev sugen på att läsa om någon Jane Austen bok jag med!

Inga kommentarer: