30 maj 2007

Löpning

Igår sprang min duktiga syster och min duktiga mamma Blodomloppet, det är ett motionslopp på 5 km!

Kims mål var en specifik tid, hon kämpar hårt för att komma tillbaka till sin glans dagar. Det var ju inte så länge sedan så det kommer att gå super-bra, hon är dessutom envis som synden och har det i blodet! Fick precis ett mail från henne där hon meddelar att hon tyvärr inte klarade sin måltid, hon fick problem med magen. Här kan man läsa hennes bittra blogginlägg på hennes egen blogg!
http://ourdungeon.blogspot.com/2007/05/rapport-frn-blodomloppet.html

Mammas mål var att ta sig runt, och det gjorde hon!! Hon har kämpat med lite skador, ont foten, knät och lite sånt. Men hon har också en bra grundkondis och trots att hon knappt tränat alls så gick det vägen!

För att supporta dessa duktiga tjejer så var jag också ute och sprang i går, sympatisprang! Vad det var varmt!! Jag sprang i 26 minuter och varje sekund innebar en kamp med mig själv för att inte stanna. Varför varför varför måste jag göra dessa uppehåll??! Nu var det ca 3 veckor sedan jag sprang sist....var rätt så duktig där i en månad, men innan dess var ju uppehållet ett år! Det verkar alltid komma något emellan (läs vardagen!)...

Tyvärr så vinner den dåliga karaktären över den goda lite för ofta.... Jag tycker att jag har alla incitament för att komma igång och jag försöker verkligen. Målet är ju att tappa några kilo, känna mig bekväm med att gå i shorts för att inte tala om bikini (huuu hemska tanke!).

Önskar att en flod av god karaktär sköljer över mig snart och för med sig ett par smala ben och som samtidigt sköljer bort några kilo och valkar! :)
Just nu ser jag inga floder som hägrar, det är mer som en liten stril....och den är definitivt inte stark nog att varken skölja bort något eller tillföra något! :)

Nej, nu är det lunchdags! Keso och banan - jag försöker i alla fall!

Inga kommentarer: