18 maj 2007

Grymt effektiv dag!

Idag är jag på G! Grymt effektiv idag! Jag var på jobbet kl. 7.15 och fick massor gjort till ett möte som började kl. 9.00. Nu har jag en liten paus och sedan är nästa viktiga möte kl. 14.00. Vaddå klämdag?!

Smög ut i morse eftersom Jossan och hennes nya kompis Lovisa låg och sov tillsammans i dubbelsängen ute i bio-/gästrummet. Lovisa är lika gammal som Jossan och bor för tillfället hos sin mormor och morfar i Ålstorp 5. De har lekt lite grann och igår så lekte de hela dagen och det slutade alltså med att Lovisa sov över hos oss.

Jag läste för dem innan de skulle sova....de fick själv välja bok....de valde "Så blev jag till"! En förvisso väldigt bra, pedagogisk och rolig bok i ämnet....men jag kanske ska prata lite med Lovisas mamma idag! Har aldrig träffat henne så det kanske är bäst att jag pratar lite med henne innan Lovisa hinner berätta vad hon lärde sig hos oss. Det verkade som om det var första gången hon hörde om hur det går till! När jag hade läst sidan som handlar om själva "akten" så var hon tyst ett par sidor, sedan sa hon "du Jennica, vad sa du att pappan gjorde?!?!" Jag läste om igen och hon var åter tyst några sidor, sedan sa hon "jag ska ALDRIG ha barn!" :)

När jag sedan hade läst sidorna där det står om att man även kan bli mamma och pappa genom att adoptera, så sa båda tjejerna i kör "SÅ ska vi göra!!" :)

5 kommentarer:

Kim sa...

HAHAHAHAHAHAHAHA!!!! Skrattade jag så att jag höll på att dö! Taina också när jag visade henne! Roliga kids!! Undrar vad Lovisas mamma tycker... fast det är kanske uppskattat att du tar hand om utbildningen. =D

Anonym sa...

Hej Fan2
Jag har hittat hit till din väldigt fina och bra blogg! Tänkte mest tipsa om en bok, även om jossans förstahandsval blir svårslaget! Den vidunderliga kärlekens historia av Carl-Johan Vallgren. Han vann Augustpriset 2002 =)

Anonym sa...

Hej Taina

Den är väldigt bra, har faktiskt redan läst den! Men kul med boktips, jag tar gärna emot fler!

Kram Jennica

Anonym sa...

Ja visst är den!!! Men berättelsen om Pi av Yann Martel då, kan det vara något??

Anonym sa...

Jag har läst den med! Också bra! :)

Har du läst "Vindens skugga" av Carlos Ruiz Zafon? Den är bra!!