23 juli 2015

Morfar och jag


Min morfar

Denna bilden är från 1975, tror jag. Nåt sånt.
Jag sitter nära, nära min morfar på uteplatsen hemma i Oskarshamn, där vi bodde då.
Vi fikar. Det ser ut att vara någon form av vetekrans, kaffe och saft.

Min morfar var ofantligt snäll.
Det är rätt länge sedan han lämnade oss nu.
Mamma gav mig detta fotot för ett tag sedan. Ett fint minne!

Min morfar var gymnastikdirektör. Han var stark. Jättestark!
Och han kom alltid och tittade på mig när vi hade idrottsdagar i skolan.
Han tittade när jag sprang 60 meter och hoppade längd. När det
kom till kulstötning så tittade han på något annat, det var inte min bästa gren! :)

Han samlade på frimärken också. Han hade verkligen hur många som helst.
Han visade mig hur man skulle sortera dem efter olika kataloger.
Hur man skulle spara på ett frimärke i olika versioner beroende på "taggarna" på sidorna,
ni vet där de suttit ihop med andra frimärken i ett häfte.

Han var snäll min morfar. Fina minnen!



14 kommentarer:

FJÄDERNEJLIKAN sa...

Vilket fint kort å härliga minnen. :-)Ibland är det skönt att ha dessa minnen å tänka tillbaka på.....<3. Kramizz Laila

Flower of Fame sa...

Härliga minnen. Ha en fin dag Kram Pernilla

fru vardag sa...

Ett jätte fint minne! Jag önskar jag också hade någon bild på min morfar. Detta påminner mig om hur viktigt det är att ta många bilder på våra nära och kära. Tack för din kommentar på min blogg. Hoppas du fortfarande njuter av din ledighet fina du. stor kram

Finaste mattan sa...

Underbar läsning! : )

Unknown sa...

Vilket fint minne! Jag är från Blomstermåla 4 mil från Oskarshamn.
Kram Stina

anettan sa...

Härliga minnen, vilken fin bild. Kram Anette

Birgit sa...

Härliga minnen :-) Alltid skönt att tänka tillbaka och minnas. Din dotter är förresten otroligt lik dig!

Bakom dörr nr. 11 sa...

Härlig bild :)
Kram Pia

Anonym sa...

Härliga minnen, så fint du beskriver din morfar. Hoppas att allt är toppen :) ;) kram Sofia

Mycket annat & lite betong sa...

Ja, fina minnen! Och fin bild. Det är värt mycket.

Ha en fortsatt härlig semester!
Kram Agneta

Min plats i solen sa...

Så fina ni är tillsammans på bilden och vilken kärleksfull hyllning till en älskad morfar.

Tack snälla Jennica för dina fina ord hos mig. Kärlek till dig.♥

Jag hoppas att ni njuter av sköna sommardagar och har det riktigt gott.

Kram Lotta

LÁrt de Vivre sa...

Vilket skönt minne och en härlig bild. Så typiskt 70 tal, med så mycket värme

Kram Kajsa

The Place To Be - Malin sa...

Vilken underbar bild och underbara minnen! Härligt att ha nära och kära i minnet som betytt mycket för en!

Kram Malin

Min plats i solen sa...

Kram Jennica.♥ Jag hoppas att du och tjejerna har det gott och njuter av den härliga sommaren. Ta hand om varandra.

Kram Lotta