01 maj 2015

Sköna maj välkommen


Valborgsfirande

Igår firades våren in och jag och Johanna var på plats!
Vi har Valborgsfirande i vår lilla by, det tar oss bara 5 minuter att gå dit.
Det är så skönt när man har nära till någonting, det är man ju liksom
inte bortskämd med när man bor på landet.

Det var ett jättemysigt firande med mycket folk på plats!
Vi träffade flera vänner, både jag och Johanna.
Jag gillar det.
Jag gillar att bo i en liten by där man känner och känner igen flertalet.
Jag gillar gemenskapen. Och den känsla av trygghet det ger mig.
Många gillar inte när det blir "litet", men det gör jag.
Jag tycker om att kunna hälsa, prata lite eller mycket.....beroende på om det är 
en nära vän eller inte.

Johanna träffade sin bästa kompis och det var ju toppen
att få titta på elden tillsammans! 


Vi tittade när de tände elden och förundrades över hur varmt det blev
när den tog sig. Det är verkligen så väldigt kul att uppleva
saker tillsammans med en liten tjej!

Vi köpte lotter, spelade på chokladhjulet (tyvärr utan någon tur)
och så fiskade vi upp en godispåse i fiskedammen.

Vi lyssnade till kören som sjöng "Vintern rasat...." och
sedan uppträdde några barn från skolan.
Modiga tjejer i 10-års åldern som sjöng och showade för oss allihop. 

Till slut blev vi lite trötta och cyklade hemåt.
Det blev pyjamas på med en gång och så myste vi i sängen med
kramar och läsning.

Ett riktigt bra Valborgsfirande måste jag säga!

V ä l k o m m e n   V å r e n !!


6 kommentarer:

Kim sa...

Så mysigt det lät! Verkar ha varit ett bra firande!

Birgit sa...

Mysigt! En majbrasa hör lixom till på valborg. Iaf en liten stund. Nu är det äntligen maj - härligt! Kram

Suz sa...

Mysigt firande, precis som vi har här i vår lilla by:) I år hade vi Marianne Mörck som vårtalare och hon hade många fina budskap i sitt tal.
Håller med om tryggheten i det lilla, där fler känner eller känner till varandra och hälsar, byter några ord och värnar om vår omgivning.
Ha en fin helg!
Kram
Suz

Finaste mattan sa...

Fint ni hade det! : )

Bakom dörr nr. 11 sa...

Så mysigt ni verkar ha haft det.
Vi var också och tittade på elden.
Fin kväll till dig.
Kram Pia

dianasdrömmar sa...

Härligt att det är maj, igår njöt jag ordentligt av solen i bikini på altanen :) kram Diana