26 maj 2015

Nystart


Ny energi!

I takt med att våren tar mer och mer fart.
I takt med att träd och buskar blommar, så hittar jag ny energi och känner
att det är dags för en nystart!

Det har varit en tuff vår med väldigt mycket resor och jobb. Det har gjort
att jag hamnat efter både på jobbet och privat. Huset är minst sagt
i behov av storstädning och trädgården behöver också lite omsorg.
Jag har inte haft tid att göra sådant jag tycker om, som att umgås med
vänner, träna eller fixa i trädgården. Eller blogga ordentligt.
Detta i kombination har gjort att jag tappat energi, ätit dåligt och allmänt
känt mig ur fas och form.

Men, nu känner jag energin komma tillbaka!
Det är fortfarande mycket på jobbet och huset ser fortfarande ut som ett bombnedslag,
men jag ser ljuset i tunneln. Det vill säga, jag har börjat återfå kontrollen vilket är
så viktigt för mig!

Undan för undan lyckas jag stryka på min att-göra-lista, både på jobbet och hemma.
Jag går igenom mina högar med papper hemma, som skapats när jag inte haft tid.
Jag försöker komma igång med träning och äta lite nyttigare, i alla fall mindre godis.
Jag andas långt ner i magen och tänker att det är bara sex veckor till semestern!

Nystart helt enkelt!





8 kommentarer:

Flower of Fame sa...

Hoppas du snart kommer ikapp. så du kan njuta lite av allt. Ha en fin kväll Kram Pernilla

HönaPöna sa...

ibland är livet bara för mycket... hoppas din start på sommaren blir fin, kram!

Kim sa...

Ja, nu är det väl en paus i ditt globetrotteri? Iaf tills i september då vi ska globetrotta och molnskåda! :)

Finaste mattan sa...

Pigga upp dig med att titta in hos oss! : )

Bosse Lidén sa...

Det gäller att skapa sig tid för att hinna njuta av all vårprakt. Livet består av många måsten. Tyvärr även av hårda väggar om man springer för fort. Tack för fina bilder. Kram Bosse Bloggvandrare.

Hanna sa...

Försök hitta små vilopauser. Jag kämpar också nu i slutet av terminen. Fullt upp helt enkelt - men vi får inte glömma att ta hand om oss.

LÁrt de Vivre sa...

Listor - att -göra är bra att ha när man känner sig lite efter, men ta det lugnt, det kommer en dag imorgon också

Kram Ka´jsa

Birgit sa...

Nystart - bara ordet gör att man får energi!
Du kommer att fixa det och du verkar göra det med ro, härligt! En sak i taget och så där strukturerat!
Ha det gott!