27 januari 2015

Lite segt idag



Lite konstig dag idag. Den har varit lite seg. Har haft huvudvärk precis hela dagen, kan ju ha med saken att göra. Har fortfarande ont i huvudet. Har varit och tränat och hoppades att det skulle gå över, men icke. Så nu har jag huvudvärk i kombination med extremt trötta, tunga armar!

Nu sitter jag i soffan med min stora tjej som varit hemma från skolan i två dagar, men som nu helt klart är på bättringsvägen. Hon har haft ont i halsen och känt sig allmänt krasslig, men i morgon blir det nog skola för henne igen. Nu sitter hon här och babblar, fnissar och tittar på engelsk ligafotboll! Inte min grej precis, men härligt att bara få vara med henne och även märka att hon absolut mår bättre!

Dagens bästa:
Lugn morgon med gott om tid
Mina goa kollegor på jobbet
Jossan mår bättre igen 
Tränat
Duschat länge och smort in mig i min favorit kräm som doftar underbart

Dagens mindre bra:
Huvudvärk sedan i morse som inte går över
Totalt misslyckad ugnspannkaka till middag som fick kastas, 
blev tråkig "plan B-middag"
Glömde köpa Alvedon




15 kommentarer:

anettan sa...

Gillar din positiva anda trots huvudvärk blä. Hoppas det gått över till idag. Kram Anette

Hannis sa...

Hoppas att du vaknar idag och mår bättre.
Så det inte är någon flunsa på gång...

Kram och sol till dig// Hannis

Ps. Skulle nog behöva ditt ordningssinne här, ju mer jag stökar, desto värre blir det=))

Choices by Annie sa...

Hoppas du mår bättre idag. Ibland är vila det enda som hjälper mot huvudvärk.

Kram
Annie

millandante sa...

Huvudvärk kan verkligen ta över... men du lyckas hålla en positiv känsla trots det! Hoppas du mår mycket bättre idag!

Kram Milla

Husbilen Tuzzen sa...

Så bra att du ändå tog dig iväg till träningen trots huvudvärk. Jag hoppas den har släppt till idag.
Kram Helén

Hanna sa...

Även dåliga dagar finns det något bra med.

Villa Ell sa...

Hoppas att onsdagen har varit bättre och att du känner dig pigg...
Skönt att dottern kryat på sig

Kram Sandra

Nellie - the Flying Hippo sa...

Ha ha, jag skrev ett "dagens bästa"-inlägg idag. :) Great minde think alike, eller nåt. :D KRAM

The Place To Be sa...

Hoppas du piggar på dig! Inte kul med huvudvärk!

Bra jobbat med träningen!

Kram Malin

Anonym sa...

Hoppas din huvudvärk släpper tills imorgon! VILA min fina vän, om du kan ; ) kram Sofia

Bara anna sa...

Hoppas din fredag blir toppen!

Ja, min bästa kompis med familj köpte vårt förra hus. Vi fick nys om vår gård och ville så gärna ha den men kändes så jobbigt att ge sig in i karusellen att först sälja vårt hus och inte veta hur snabbt/sakta det skulle gå, så jag kände mig osäker på om jag bara skulle orka med det. Men så vips, sa min kompis att de ville köpa vårt! På en vecka löste sig alltihop, helt fantastiskt. De trivs lika bra som vi och det är så skönt.....

Kram

LÁrt de Vivre sa...

Plussidan är ju så mycket bättre så den uppvägen b sidan...det är de små guldkornen vi ska grabba tag i och njuta av

Kram Kajsa

Birgit sa...

Tänkte bara få önska dig en trevlig helg:-) Hoppas det bara var en tillfällig dag med huvudvärk. Ha det gott! Kram

Mycket annat & lite betong sa...

Hoppas att du blivit av med huvudvärken nu! Har också huvudvärk men det hänger ihop med min förkylning.
Vilken rolig kurs du går på! Så kul att planera sin trädgård! Hoppas att du visar din nästa ritning också.

Kram Agneta

Glamourwannabe - med huset fullt av grabbar sa...

Bra att lista det positiva också, särskilt när man har en lite sämre dag. Här är det också sjukdom med febrig liten son hemma. Men hellre det än magsjuka som går på förskolan nu. HUA!

Hoppas din tisdag blir fin! Kramar