15 oktober 2014

Bloggutmaning - Avkoppling

Idag är temat Avkoppling i Tatjanis bloggutmaning. Avkoppling.....ett mycket bra tema. Jag gillar avkoppling!

Avkoppling för mig är att "bara vara". Att ta det lugnt. Göra något jag verkligen tycker om. Att djupandas. Att njuta. Att vara här och nu. Att låta tankarna vandra dit de vill, utan att haka upp sig på något. Att vara befriad från 'måsten'. Att göra saker bara för mig. Att göra saker jag mår bra av.


Som att gå barfota på en vacker strand i Portugal och bara njuta av havet, solen och värmen.


Som att spendera tid med de finaste tjejerna i världen.


Som att tända ljus i hela huset, dricka kaffe, lyssna på musik och bläddra i tidningar.


Som att sitta nere vid havet och titta på solnedgången och bara njuta av hur vackert jag bor.


Som att sitta i soffan med en bok och en kopp kaffe.

För fler fina bidrag, kika här.

7 kommentarer:

Hannis sa...

Så fint!
Det är härligt när man hittar det som är avkoppling just för en själv.
Och när man unnar sig att njuta av det.

Kram till dig//Hannis

anettan sa...

Det ser verkligen avkopplande ut på bilderna. Kram Anette

Flower of Fame sa...

Härlig avkoppling. Bara vara behöver jag träna på. Men är på god väg till det. Ha en fin dag Kram Pernilla

Kim sa...

Mysigt det såg ut! På lördag blir det skog och lyxkaffe, så då fortsätter temat. :)

Husbilen Tuzzen sa...

Jag blir avkopplad bara av att titta på dina vackra bilder.
Kram Helén

Pia sa...

Vilket härligt bidrag! Så fina bilder, de talar för sig själv på något vis.
Att bara vara är något många unnar sig alldeles för sällan, och att bara vara med sina barn och prata om lite av varje är en chans att få krypa lite innanför och förstå deras tankar.
Önskar dig en fortsatt fin dag!
Kram
Pia

LÁrt de Vivre sa...

Att bara vara är en skön konst, som balsam för själen..att omge sig med fina saker, mjuka upplevelser och det som man gillar mest

Kram Kajsa