12 november 2013

Läskvällen som blev telefonkväll



Jaha ja, ibland blir det verkligen inte som man tänkt sig - men vilken tur då att det blev ännu bättre! :)

Ikväll hade jag en enda sak planerad och det var att läsa ut min bok som vi ska prata om i morgon då vi har träff med bokklubben. Eftersom det är jag som valt boken denna gången så känns det ju bra om jag läst ut den. Och den är bra, jag gillar den - "Livet efter dig" av Jojo Moyes. Jag kan verkligen rekommendera den.

Jag skulle bara ringa två samtal först...

Först ringde jag min mormor för att prata med henne och vi hade ett jättetrevligt samtal i en halvtimme. Hon är rätt fenomenal faktiskt, 92 år gammal och "börjar känna av sin ålder" som hon säger. Det är jättetrevligt att prata med henne, en massa humor och ironi har hon!

Sedan så ringde jag min kompis Johanna i Stockholm. Det var jättelänge sen vi pratade och vips så hade två timmar gått! Såå mysigt att prata med henne och oj! vad jag saknar henne! Det är verkligen supertrist att vi bor så långt från varandra, speciellt nu när hon är gravid och jag bara vill vara där och klappa på hennes mage!


Så - min läskväll blev en väldigt mysig telefonkväll istället! Som vi pratade om jag och Johanna, ibland blir det inte riktigt som man tänkt sig men det innebär inte att det blivit dåligt, bara annorlunda. Och det här blev en riktigt bra kväll trots outläst bok!

3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Hihi ja du det blir inte alltid som man tänkt sig;) Och så fort tiden går när man har trevligt;) Ha en fortsatt fin vecka raring. KRAM

Hannis sa...

Det är härligt med såna samtal!
Man får liksom energi då=))

Kram Hannis

Birgit sa...

Va härligt med långa telefonsamtal! Det har jag i princip aldrig numera. Jag är en jäkel på att sms:a, men urdålig på att ringa. Det borde man göra oftare. Vissa saker var bättre förr :-)
KRAM