02 oktober 2013

Släppa taget



Jag har faktiskt en plan. För min jobbsituation. För första gången på....kanske någonsin. Och jag håller just nu på med att kämpa med denna plan, för att nå en dröm. En jobbdröm.

Men idag har det varit en kämpig dag. Det här med att "let go and see what happens" kändes just idag som en dålig plan. Men trots allt är jag stolt över att det är precis det jag gjort. Tagit ett djupt andetag och släppt taget, rör mig utanför min komfortzon och kämpar för att jag någonstans tror på att detta är en möjlighet för mig att närma mig att jobba med det jag vill. Men som sagt, idag var det tufft.

Däremot är jag tacksam över nya, härliga, förstående kollegor som får mig att skratta mitt i det tuffa!

Och så är jag extra tacksam över att en kväll tillsammans med en riktigt god vän väntar!



5 kommentarer:

dianasdrömmar sa...

Hejja, kämpa på :) kram Diana ps drömmar ska man förverkliga ds

Anonym sa...

DU KLARAR DET HÄR HEJA FINA DUKTIGA JENNICA! kram Sofia <3

Birgit sa...

Hang in there!! Och så gör du helt rätt i att vara stolt över dig själv och vad du åstadkommit och kommer att göra!! Och jag är helt övertygad att du kommer att klara detta!
Goda kollegor och vänner är ju guld värda!
KRAM

Hannis sa...

Säger också heja!!
Och sträck på dig!
Att släppa taget är inte alltid lätt, det är en sån där "att träna på" sak.
Med din inställning kommer du att lyckas=))

Kram Hannis

Husbilen Tuzzen sa...

Följ ditt hjärta så kommer det att gå bra. Men visst kan vägen vara jobbig ibland. Skickar an styrke-kram!

Kram Helén