07 juni 2013

Inte enligt plan



Nej...gårdagen blev inte alls som jag tänkt mig. Tanken var att jag skulle få massor gjort här hemma! Verkligen blev precis tvärtom...

Josefine slutar 6:an nästa vecka och i onsdags så hade klassen planerat en "sista kväll med gänget". De kommer att splittras i olika klasser till hösten och nu ville de göra en sista aktivitet tillsammans. De hade bestämt sig för att åka till Laserdome och sedan sova över i Byastugan i vår lilla by, ett hus man kan hyra för olika aktivieter. Jag var en av de föräldrar som hjälpt dem att planera detta och skulle också sova över med dem i Byastugan.

De hade en superkul kväll med Laserdome, pizzafrossa, film och en himla massa bus och skoj! När klockan var ett på natten så sa vi tre föräldrar som skulle stanna kvar godnatt och gick upp på ovanvåningen för att sova. Men, sova blev det inget med. Alls faktiskt. På hela natten. Jisses vad speedade ungarna var! Bara en massa prat, skratt och liv hela natten. Vi var hyfsat irriterade, men vad hjälpte det.... Lite sömn mellan 7 och 8 på morgonen blev det....

När jag väl kom hem på förmiddagen var jag som bedövad. Lill-tjejen var iväg hela dagen med sin pappa, och tur var nog det för jag var inget vidare sällskap. Josefine gick raka vägen upp på sitt rum och tittade på film och sedan sov hon gott. Jag somnade i en solstol i trädgården. Sedan blev det liksom inget vettigt av det, jag var så himla trött! Orkade bara vattna lite, köra Josefine till fotbollen, göra mat.....inte så mycket mer.

Som Josefine sa när vi skulle gå och lägga oss på kvällen - 
"Vissa dagar är inte som andra!"
Så sant  som det är sagt! :)

Världens sötaste sumobrottare!



2 kommentarer:

Unknown sa...

Oj, förstår att du var trött! Men så skönt att få sova en stund i solstolen då.
Du som gillar vårt uterum, kolla in så fint det är med tända ljus på kvällen. Så ljuvligt väder vi har,va? Gäller att lapa D-vitaminer nu så mycket vi kan så vi orkar med nästa vinter...
Kram

TITTILINA sa...

Oj vilken natt. Sånt där orkar man ju inte med längre. Kanske innan man fyllt tjugofem, men nu - näää!

Hoppas att du får vila upp dig lite i helgen.
Kram