01 januari 2013

Första dagen...

...på 2013! 

Känns spännande med ett nytt år
 som ligger framför oss - 
gillar känslan av nystart!


Gårdagen firade jag och tjejerna tillsammans med mina föräldrar hemma hos oss. Det blev en trevlig kväll, om än något annorlunda mot tidigare år. Största skillnaden var väl att vi faktiskt satt och väntade på tolvslaget! Det har väl aldrig hänt tidigare! Jag tycker alltid att det brukar vara lite stressigt, helt plötsligt upptäcker man att klockan är mer eller mindre tolv och man ska hinna få på sig ytterkläder, korka upp bubbelflaskan och plocka fram glas och så ut! :)

Men som sagt, vi hade en lugn och trevlig kväll. Och, tro det eller ej, men jag blev nöjd med maten som jag gjorde! Till förrätt blev det en asiatisk räkcocktail med räkor, mango, avocado, chili, koriander och lime. Till huvudrätt åt vi burgundisk köttgryta, och den blev riktigt bra! Faktiskt första gången som jag gör köttgryta, tillagar mer eller mindre aldrig kött. Vi äter mest kyckling, fisk och köttfärs. Men, det blev riktigt bra och gott! Till efterrätt blev det vit chokladmousse med ananas och hallon. Mums!



 Idag tar jag och Johanna det lugnt här hemma. Jossan är i stallet som vanligt och har det kul och mysigt med hästar och kompisar. Ikväll blir det riktig tjejkväll här hemma eftersom Jossan har en kompis med hem som ska sova över. Lasagne är beställt! :)

God Fortsättning på er!
2013 kommer bli ett bra år - så det så! :)



5 kommentarer:

Anonym sa...

Tack för god mat och dryck. Det var ett nöje att äta vid ett så vackert dukat bord. Lyx!!!Hoppas att ni sov gott efter alla raketer och tomtebloss.
Kram,mamma

Anonym sa...

Åhhh fina Jannica låter som en mysig nyår : ) vi var hos goda vänner hör i Hjo. barnen var uppe till två hilfe ; ) stor kram från en trött bloggvän i Hjo

TIDSOPTIMISTEN sa...

Den där räkcoctailen hade jag gärna smakat jag älskar koriander ;)

God fortsättning på 2013!!!

Kram Ullis

Home2tiny sa...

Kikar in för tt önska dig en fin start på 2013 inan jag kikar vidare på din mysiga blogg. Kramisar Tina

Birgit sa...

God fortsättning själv! Gårkvällen var hur trevlig som helst! Ser att ni hade det bra ni med :) Här har vi gjort så lite som möjligt idag. Men imorgon känns det som att det nya året kör igång på allvar. Jag tänkte börja med ett träningspass!Ha det gott :) Kram