02 januari 2013

Årshoroskop

Läser ni horoskop?!


I nyaste numret av Damernas Värld finns ett årshoroskop för 2013. Jag tycker det är rätt kul att läsa horoskop, men tror väl inte på dem direkt. Men när jag läste detta horoskopet så hajade jag till, med tanke på det jag skrev igår om mitt nyårslöfte och mål för året. Kolla speciellt in första meningen under rubriken 'Ett år av framgång' samt det som står under 'Karriär'. Nästan lite kusligt.... :)

SKORPIONEN
23 oktober–21 november
Ett år av framgång
2013 handlar om att öka ditt självförtroende och medvetenheten om dina förmågor.
Du som är född i tecknets första hälft antar sannolikt en utmaning som får dig att växa som person. För dig som är född senare blir året mer en förberedelse inför eventuella vägval 2014. För samtliga skorpioner är samarbetsförmåga och kännedom om spel­reglerna viktiga under hela året.
Kärlek: Du som redan har en relation och låter ärlighet och öppenhet styra kommer att få uppleva att banden stärks och tilliten ökar. Du som är singel har goda utsikter att möta en ny vän när som helst under året men allra ljusast ser det ut från juli och framåt.
Karriär: Nu får du en chans att visa vad du går för. Det kan vara ett kliv uppåt i karriären, ett extrajobb eller en ny inriktning som länge lockat dig. Du når framgång genom att vara realistisk och ansvarsfull.

 

7 kommentarer:

Malin på pastill.nu sa...

Jag tycker det är superläskigt mer horoskop, vågar inte ens läsa texten på ditt :-o Känns jobbigt att något ska vara förbestämt, det är väl jag som gör val varje dag. hoppas jag.

TIDSOPTIMISTEN sa...

Jag håller med det där var nästan lite kusligt :0, jag brukar inte läsa horoskop men man kanske borde börja med det ;)

Kram Ullis

min tekopp sa...

Å jag älskar att läsa horoskop, jag är lite sådär knäpp och vidskeplig och tror på sådant. I alla fall så gillar jag ditt och det som står där och håller tummarna för ett magiskt 2013.

Kramar

TIDSOPTIMISTEN sa...

Nej el doctore sa inte varför han inte rek Ipren - och jag frågade tyvärr inte. Trodde det var helt ok att knapra på dessa i lagom doser - kanske ska kolla med honom vad han menade!!!

Kram Ullis

Helens Universum sa...

Understryker kanske ännu mer det du redan tänkt. Konstigt nog, som du säger!
Önskar dig en riktigt skön fortsättning!
Kram Helen

Home2tiny sa...

Låter som du har ett spännande år framför dig. Kramisar Tina

Anonym sa...

Hi hi jag läser inte horoskop mer än kanske ibland ; ) kram från Sofia