20 november 2012

Det här med tavelväggar

Diskuterade tavelväggar på jobbet förra veckan. 
Kan ju säga att allt jag sa då, 
motsägs av denna bilden...

Bild: IKEA Livet Hemma

Då sa jag nämligen att man kunde hålla sig till ett par 'regler' eller ramar (ojojoj vad vitsig jag är!) för att få lite hjälp och struktur. Jag sa att även om man ska sätta upp många tavlor så kan man försöka hålla sig till en yttre kant. Det behöver inte vara mer än i ovankant till exempel, men det kan vara både snyggt och lite enklare att få till det då. Jag sa att man kunde hålla ett färgschema på själva tavlorna eller bilderna för att skapa en enhet. Samma om ramarna, de behöver inte se likadana ut men kan hålla samma färgskala.

Titta på denna bilden! Inga räta linjer, helt olika typer av bilder och ramarna ska vi inte ens tala om. Och vad snyggt det är! :)

Det där att inreda på ett sätt som gör att det ser och känns avslappnat ut gillar jag. Det ser ut som om någon bara satt upp dessa bilder lite på måfå. Nu ska man ju vara ganska säker på att när man ser sånt här, så har någon verkligen tänkt till och ansträngt sig för att det ska se just sådär skönt avslappnat ut. Åhh, vad jag vill bli bra på det! Gillar det skarpt!

Nä, nu ska jag faktiskt se om jag inte kan hoppa i säng! Jag har varit hemma idag med stora tjejen som varit krasslig. Hon är ju över 12 år nu och då får man egentligen inte vara hemma för 'vård av sjukt barn'. Man får i alla fall ingen ersättning för det. Men hon är ju rätt stor nu, så jag har kunnat jobba hela dagen. Och vilken dag det blev sen! Skickade precis mitt sista mail! En superhektisk arbetsdag, men på ett sätt var det skönt att få göra den hemma. Har varit väldigt effektiv och fått massor gjort. Men nu, nu kallar sängen!

Natti natt!

3 kommentarer:

Anonym sa...

underbar tavelvägg : ) sov gott fina du! kram Sofia

Kim sa...

Jag gillar tavelväggar. Vi har pratat om det i evigheter, men har aldrig kommit loss. Vi får väl ta tag i det nu helt enkelt!

Birgit sa...

Jag har ingen sån "inredningsådra" överhuvudtaget, tyvärr, men jag håller med det var snyggt på bilden. Jag gillar när det är lite hursomhelst, men jag är lite dålig på att sätta upp tavlor. Hoppas stortjejen mår bättre! Va bra att du kunde vara hemma, för även om man är "stor" vill man nog inte vara hemma själv när man är sjuk! Sköt om er!!
Kram