24 oktober 2012

Tala allvar med sig själv

Gokväll! 
 Sitter och myser. 
Dricker te. 


Och så har jag lite allvarliga samtal med mig själv. Om sånt jag borde bli bättre på. Om sånt jag borde skärpa mig lite med. Om att ta tag i vissa saker. Om att våga lite mer. Om att tro lite mer på mig själv. Allvarligt samtal helt enkelt. 

Ibland kan jag bli så trött på mig själv. Trött på att jag liksom inte lär mig vissa saker. Samtidigt som jag tränar mig på att vara lite snällare mot mig själv och inte döma mig så hårt. En fin balansgång.

Nu ska jag ta tag i en sak i alla fall, nämligen att gå och lägga mig i tid!
Sov sött!

10 kommentarer:

Anonym sa...

Sov gott finis och vilken söt uggla : ) Fortsätt var snäll mot dig själv och tro på dig och din förmåga : ) kram Sofia

Kim sa...

Jag tror på dig. Jag vet att du är en snabb rackare!

Björn sa...

Jag tror du börjar bli lite orolig för uppträdandet på Gågatan.
Du kanske hellre vill flytta det till Emporia.

Kramar

din

Pappa

Jennica... sa...

Tack snälla söta Sofia och Kim!

Och Min Pappa:
Nja, det var inte direkt uppträdandet jag tänkte på här....och NEJ, jag vill inte flytta det till Emporia! Hemska tanke!! :)

KRAM!!!!

Kim sa...

Vilket uppträdande?

Björn sa...

Det förstod jag nog. Men jag tänkte att du skulle fokusera på dessa väsentligheter istället. Här ingår ju en del av komponenterna. Eller hur.

P

Jennica... sa...

Jaa du Kimman - vilket uppträdande?! :)

Och jodå, pappa, här ingår en del av det jag tänker på. Fast jag tänkte på lite andra saker... :)

TITTILINA sa...

Vad klokt av dig att prata med dig själv. Det skulle nog alla må bra av.
Tyvärr ses vi inte på söndag, för jag kan inte vara med. Men jag hoppas våra vägar korsas nån annan gång.

Stöket sa...

Heja dig...
Skulle också behöva ett sånt snack med mig själv!

Roligt att ha hittat hit!

C

Editor sa...

Att prata med sig själv borde man göra oftare och även lyssna. Kloka ord (dina).