24 september 2012

My darlings

Nu är de här igen!
Och nu är det full rulle och
fullt ös i huset igen!



Åhh, vad det är underbart att träffa sina barn igen när man inte har sett dem på en hel vecka! Jag blir liksom helt förundrad och bara tittar på dem och vill gosa och mysa in mig. De tycker nog att det är lite jobbigt ibland... :)

Men jag blir förundrad över att Jossan verkligen är så stor! Sättet hon pratar på, de saker hon gör, de saker hon vill göra och allt hon fixar och donar med själv. Och så den lilla skruttan, Johanna. Som liksom bara är så himla söt och även hon blir ju större och fixar en massa själv.

Idag har det varit studiedag på skolan och dagis har varit stängt för planeringsdag, så jag tog en semesterdag....."bara sådär". Vardagslyx! Jossan, hennes kompis och Johanna fick själva välja vad de ville hitta på idag. Enda kravet var att det skulle vara något som kunde innefatta något för både 12-åringar och 3-åringar. De kom faktiskt med flera bra förslag, men alla nappade på Busfabriken. Trodde först att Jossan skulle ha vuxit ifrån det, men de hade en riktigt rolig dag. Även jag och Johanna hade kul och vi har åkt, klättrat, rutschat och hoppat i massor! Nästan fyra timmar på Busfabriken tar musten ur en, kan jag säga!

I morgon är det jobb igen och jag ska försöka reda ut det här med min bil. Det har blivit en riktig följetong med lite dramatik....ska skriva om det när jag vet hur historien slutar. Nu är det fortfarande lite för dramatiskt för min smak...

2 kommentarer:

Min plats i solen sa...

Vilken lycka och vilken kärlek!♥ Blir alldeles varm inombords av att läsa. :)

Njut av er vecka tillsammans och ta hand om varandra.

Kram Lotta

Birgit sa...

Så härligt att ha fullt hus igen :) Det "hörs" rent av hur du har längtat!! Busfabriken - låter som ett helt träningspass för vuxna oxå, eftersom inget är anpassat för "färdigväxta" ;) Hoppas det går bra med bilen, trots dramatik!
Sv: Ditt träningschema ser ju jättebra ut! Jag fick en jättebra start igår med styrketräning och så har jag cyklat till o från jobbet både igår o idag.
Ha det så bra! Kram