27 augusti 2012

Rusta för hösten

Idag har jag haft en  
hemmadag med Johanna.
Hon har varit krasslig och idag var
en sån där extradag för att vara riktigt
säker på att hon verkligen blir frisk.

Varför ha prinsesskronan på huvudet, när man kan ha den som en cool mask?! :)

Johanna var krasslig i förra veckan och lite grann under helgen, så idag tog vi en sån där extradag för att vara riktigt säkra på hon blev frisk. Hon hade ingen feber, men var snuvig och lite gnällig. Så, vi har lekt med dockor, byggt lego, spelat spel, tittat på film, lekt häst och läst tidningar! Phu.....hon har ett tufft tempo!

På eftermiddagen tyckte jag dock att hon kändes helt som vanligt, så det fick bli en shoppingtur efter att vi hämtat Jossan i skolan. Båda tjejerna fick nya gympaskor och Jossan fick lite mappar, pennskrin, pennor och sånt som behövs nu när skolan börjat igen. 

Man kan verkligen köpa hur mycket saker som helst till dem så här i början av en termin. Alla kläder är för små.....så det behövs vanliga kläder, ytterkläder, skor, gympakläder och skor till skolan, ridkläder.....! Och snart borde man väl även köpa ytterkläder till vintern... Man borde få en extra lön i augusti för att fixa allt!

Jag och Jossan har tittat i hennes nya skolböcker nu ikväll. Flera nya ämnen vilket jag tycker är spännande, bland annat franska! Och vi har pratat om läxor och Jossan har organiserat sina böcker och papper i mappar, till och med färgkodat. Mammas tjej! :) Och så har jag klätt hennes böcker i plast.....en riktig skolstartskväll!

En annan plan för kvällen var att jag skulle betala mina räkningar, men för andra kvällen i rad så strejkar min internetbank så det är väl bara att spara det till i morgon. Suck. Vissa saker ska ju liksom bara funka...

Nä, nu är det dags att krypa ner och få lite skönhetssömn! :)
Natti natt!


4 kommentarer:

Kim sa...

Så himla mysigt med skolstart och nya grejer! Det var så spännande!

Jennica... sa...

@Kimman: Jamen visst var det! Det kommer man ju ihåg! Så kul är det - men dyrt! :)

Hemma på Ekbacken sa...

Skolstarten är något speciellt varje år. Men dyrt, herregud, ibland undrar jag hur mycket barnen kan växa.
Kram Linda

Brenda greg sa...

Jag är glad över att dela mitt vittnesmål här, jag är brenda och har varit gift för länge sedan, var nöjd med mitt äktenskap, inte förrän det fjärde året i vårt äktenskap, när min make började lyssna på skvaller om att jag inte var trogen till vår äktenskapliga löften, jag försökte få honom att förstå att det hela var en lögn, men han förlorade kärlek, förtroende och förtroende för mig. Så vi blev gnagande par och fyllde sedan för en skilsmässa, senare blev vi separerade. Två år efter vår skilsmässa försökte jag leva ett normalt liv men jag kunde inte, så jag inledde en sökning på hur man skulle få tillbaka min man, och då hänvisades jag till Dr. IZOYA, en stor och mycket andlig man som älskade en kärlek stava för mig, och fick min EX att återvända till mig inom 48 timmar. med glädjen och glädjen i mig släpper jag hans kontakt, drizayaomosolution@gmail.com. Ta kontakt med honom, han är verkligen en stor och mäktig man. Hjälper också med att följa frågor ...
(1) Stop Divorce (2) End Barrenness (3) Behöver andlig hjälp (4) Alla typer av stavning