21 mars 2012

En ny fas

När det händer stora förändringar i livet så antar jag att man går igenom olika faser, medan man tar sig igenom det hela. Jag har nu gått in i en ny fas och nu är jag så trött, helt slut. Jag känner mig matt och är helt orkeslös. Jag är inte ledsen eller deppig, men så oerhört trött. Jag har pratat med mina vänner som känner mig väl och vi har kommit fram till att denna trötthet beror säkerligen på att jag nu slappnar av och känner efter hur jag mår, vilket jag inte gjort på väldigt väldigt länge. Jag har kämpat på och ignorerat mina egna känslor, liksom stängt ner mig själv, och bara "gått på" för att få vardagen att fungera på bästa sätt för alla.

Nu, när jag helt plötsligt kan koppla av lite och släppa fram lite känslor så drabbas jag av denna enorma trötthet och energilöshet. Allt som innebär krav och "måsten" känns nästan oöverstigligt att genomföra och jag får verkligen anstränga mig till det yttersta för att få något gjort alls. Men jag tror att det nog bara är att låta det vara såhär nu, inte forcera något, inte skynda på, inte oroa mig utan bara låta det hända och gå över.

Igår var det som om denna känsla eskallerade och jag ville mest åka iväg och bara vara för mig själv. Jag är inget kul sällskap just nu och jag har så svårt att engagera mig, inget tålamod, så jag är inte mycket att ha. Jens förstod hur jag kände och tog med sig tjejerna till sina föräldrar och sov över där. Det innebar att jag fick en hel kväll och natt för mig själv igår och det var väldigt välbehövligt.

På vägen hem så hyrde jag en film som jag velat se ett tag och så köpte jag glass. Struntade i alla försök att vara nyttig och hälsosam. Sedan bäddade jag ner mig i soffan, åt god glass och njöt av filmen som var riktigt bra - och så grät jag floder eftersom den var så fin och sorglig! Kände mig som en tjej i en amerikansk film som åt glass direkt ur paketet och grät! :)

Jag kom i säng i bra tid och jag sov mer eller mindre hela natten, också mycket skönt! Tog det lite lugnt i morse och idag känns det lite bättre. Dock lika trött. Men men, som sagt....det är nog bara att låta detta ha sin gång.

Filmen jag såg var "En dag" och den var underbar! Jag har läst boken också och rekommenderar verkligen både den och filmen. Boken var bättre än filmen, så brukar det ju vara, men jag måste ändå säga att filmen var riktigt bra. De hade lyckats fånga känslan på ett bra sätt och även om den blev som en lite komprimerad version av boken så var den underbar!
  




7 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Ja du det förstår jag- det kommer efter....ta hand om dig själv oxå min älskade vän ♥
Jag är oxå sjukt trött:)

Birgit sa...

Så skönt med lite egen tid o att få va som en tjej i en amerikansk film!
Antar att det lär ta ett tag innan allt åter faller på plats. Så under tiden o sen oxå för den delen; ta hand om dig! Kram

Nina sa...

Känner igen det där med att mattheten kommer så fort man slappnar av och känner efter. Skriker också efter egentid i bland och tycker det är jättebra att du ser till att få den tiden! Tror det är många som bara känner att de skulle behöva det men aldrig ser till att få den...

Jejje sa...

Låter som en mysig filmkväll,att få släppa allt & bara vara.....Jag är också sjukt trött,lite för många bollar i luften nu när jag pluggar nån dag i veckan.:)skickar lite energi till dig/kramar från jennica i norr

Helena, Craft and Creativity sa...

"En dag" är en av mina absoluta favoritböcker och jag gillade även filmen. De har verkligen lyckats med castingen. Ibland måste man verkligen pausa livet och försöka ta hand om sig, mota bort alla måsten och andas en stund.

Du frågade om mina collage. Även jag använder mig av Photoshop så jag har dessvärre inga andra bra tips...

Ha en mysig helg!

Louise sa...

Kram <3

Tina sa...

Nu har jag läst ikapp här inne hos dig, det gör mig ont att du inte är på topp..hoppas du snart hittar din balans och kan fortsätta framåt i den takt du önskar. Vi två vilsna själar, delar en del av de fysiska nu..
Men som sagt livet går vidare, det är bara upp till oss i vilken takt vi väljer..

Stor varm kram /Tina