14 mars 2012

Ibland funkar det

Hemma hos oss går kvällarna oftast i ett rasande tempo med matlagning, disk, undanplockning, läxläsning, bad och nattning. Så är det nog hos de flesta barnfamiljer. Inte så att jag stressar, men man måste liksom hålla tempot uppe för att hinna med allt....och ibland får man hoppa över ett bad eller diska dagen efter eller vad det nu kan vara för att hinna med.

Men igår klaffade allt! Johanna skall nattas klockan åtta, och då brukar det fortfarande finnas lite kvar att göra. Men igår, då hade vi alla ätit middag, all disk var borta, lunchlåda fixad, Jossans läxor klara och Johanna satt nybadad i pyjamas i soffan och tittade på tv klockan kvart över sju! Fantastiskt! Och inte hade vi stressat heller. Inte vet jag vad vi gjorde rätt igår, men det var en härlig känsla.

Idag blev det desto knasigare på morgonen. Fast den började bra. Jag hade ett tidigt möte på jobbet där jag skulle hålla i ett möte och det var viktigt att jag var i tid. Glömde sätta larmet men lyckades ändå vakna i tid, en himla tur! Det blev en bra morgon och vi kom iväg tidigare till skolan och dagis, alla var glada och det gick bra att lämna. Konstaterade att jag skulle vara på jobbet ungefär 20 minuter innan mötet började och jag kände mig så nöjd med mig själv. Sedan fastnade jag i en bilkö på motorvägen och var helt stressad och slut när jag väl nådde jobbet tre minuter innan mötet började! Det var dessutom ett web- och telefonmöte så det är klart att lite teknikstrul var det också, både dator och mobil stängde ner sig vid något tillfälle. Men men, det löste sig och dagen avlöpte i ett lugnare tempo, vilket var skönt!

Idag har det varit Vååååår ute!! Tyvärr hann jag inte ta tillvara det speciellt mycket, var inte ute eller så, men bara vetskapen och att se solen är ju helt underbart!



2 kommentarer:

Louise sa...

Åhhh detta webexstrul. Gött att höra att det funkade till slut. : D

Birgit sa...

Skönt när allt klaffar! Då kommer lugnet automatiskt. Synd att det inte höll i sig ända fram till jobbet! Här det fullt ös, med tysklandsutbyte - imorgon drar vi till fjällen med våra gäster :) Ha det gott!