09 januari 2012

Start för vardagen

Jag städade bort julen igår. Jag brukar göra detta stegvis, eftersom jag tycker det är lite trist att ta bort alla julsaker. Först brukar jag ta bort allt pynt och till sist tar jag bort ljusstakar, julstjärnor och gran (beroende på hur mycket den barrar!). Men i år åkte allt ut på en gång! Jag kände verkligen att jag var trött på julsakerna och behövde en ny fräsch start. Däremot så infann sig den känslan som infinner sig varje år, nämligen känslan av att det blir mörkt. Att vi har alldeles för dålig belysning hemma. Det är en av de absolut bästa sakerna med julen tycker jag, att alla ljusstakar och granen ger en så mysig belysning!

Men nu är allt nerpackat i sina lådor, granen är utslängd och alla barr är uppplockade och det är dammsugat och fint. Skönt! Jag gick dessutom igenom tjejernas garderober i helgen och rensade ut allt som är för litet eller som inte används. Skönt! Nu vet man vad som finns och det blir enklare att välja kläder, man slipper rafsa runt bland en massa som ändå inte passar. Nu är vi redo för en ny termin!

Johanna är på dagis idag och Jossan är i stallet, hon börjar inte skolan förrän i morgon. Jag skjutsade henne till stallet redan klockan åtta i morse, idag ska det njutas i fulla drag av den sista dagen på jullovet. :)

Ha en skön dag och en bra start på veckan!


Bild från Pinterest

2 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Visst är det skönt att få bort allt, och börja om igen;) Kram Johanna

Sofia - Sofias Inredning sa...

Åh så fint! :)