14 januari 2012

"En dag"

I går var det träff med Bokklubben och denna gången hade vi läst "En dag" av David Nicholls. Det var mitt val och jag var väldigt nöjd över detta val! Jag tyckte mycket om denna boken, som är en kärlekshistoria men inte av den vanliga sorten. Boken utspelar sig under 20 år och man får följa huvudpersonerna Emma och Dexter under ungefär en dag varje år. Man hoppar alltså fram ett år i tiden mellan varje kapitel! Det låter ju som om det skulle bli väldigt hoppigt och stökigt att få ihop historien, men författaren får verkligen ihop det. Det här var en bok där jag verkligen fastnade och fastän jag ibland blev irriterad på Emma som inte tog tag i sitt liv och galen på Dexter som ibland (läs ganska ofta) inte alls förstod vad han gjorde och ställde till med, både för sig själv och andra, så ville jag bara läsa och läsa för att veta hur det skulle gå för Em och Dex.

Mer än så vill jag inte berätta, detta är en bok som jag vill att ni upplever själva!
Kram Jennica


4 kommentarer:

Lina sa...

Ja, visst var den bra!!
Vad tycker du om Ensamma hjärtan och hemlösa hundar?Är lite nyfiken på den :)

Johanna Stålros sa...

Jag har den, men hinner liksom inte med att läsa den, så om du kan prata in den på ett band åt mig är du söt;) hihi Kramar

Johanna Stålros sa...

Hej vännen, du har en award att hämta hos mig;) Kram

Jennica... sa...

Lina: Jag är bara på CD nummer 3 av 14, så än så länge är jag bara i början och det är svårt att säga något konkret. Men det handlar mycket om hundar! :) Man får förutom huvudpersonen följa flera andra människor och det känns som om handlingen håller på att byggas upp. Jag får nog återkomma, när jag har läst lite mer!
Kram!