07 november 2011

Förberedelser

Jag har haft ett mission denna helgen, och det har varit att börja på att gjuta saker i betong som vi skall sälja på de julmarknader vi ska stå på, jag och Nellie. Jag påbörjade denna gjutning nu ikväll....suck. Vad har jag då gjort hela helgen? Tja.....haft sovmorgon på lördagen, varit på 3-års kalas, städat, tvättat, myst, städat lite mer, köpt betong, lagat mat, plocka fram och undan och hit och dit, och så blev det alltså lite gjutet nu ikväll.

Det är kul, men svårare än man kan tro. Nu har jag ungefär tio olika små projekt på gång ute i garaget. Får väl se om det blir något av dem som blir lyckat! Om det blir det så kör jag vidare på det, annars så fortsätter jakten på inspiration och något som funkar att göra. Det kan blir bra, det har potential....men det kan också bli fiasko.....Ska verkligen försöka låta allt vara ett par dygn också, det är det svåra....att vänta medan betongen brinner.....jag vill helst ta loss formarna direkt och se hur det blev! Så, jag får nog hålla mig i morgon också.

Nu ska jag skynda mig i säng för att försöka påbörja nästa vecka hyfsat pigg!
KRAM!

4 kommentarer:

Livet - här och nu sa...

Vad spännande med betong, det där med att vänta och inte tjuvkika är verkligen svårt. Ska bli spännande att se resultatet, bilder önskas!!!

Lycka till och ha en bra start på dagen!

Kram

mina finaste. sa...

Coolt det där med att gjuta betong. Jag har aldrig testat men det hade varit himla kul att teste. Kram

Birgit sa...

Nu blev jag nyfiken =) Vad duktig du är!! Hoppas resultatet blir som det är tänkt.
Förresten - testa laxen nångång - den är super! Ha det gott! Kram

Johanna Stålros sa...

Betong är så kul att jobba med ju;) KRAM