04 oktober 2011

Frisk igen

Tack för alla gulliga krya på dig-kommentarer till Johanna! Nu är hon frisk igen och det blir dagis i morgon. Som tur är så har jag världens snällaste svärföräldrar som hämtar henne tidigare, så hon slipper ha en heldag på dagis såhär första dagen efter att ha varit sjuk. Skönt tycker jag. Men idag har hon mått bra hela dagen, man ska ju ha en feberfri dag hemma innan man går tillbaka till dagis igen.

För övrigt har det varit en hektisk kväll. Hektisk för att kunna ta det lugnt.... Såhär - Jossan och jag vill gärna mysa en stund på kvällen tillsammans. Det blir så lite tid tillsammans med henne nu för tiden. Hon har så mycket med sin gymnastikträning och hela lördagarna försvinner ju i stallet. Så ikväll kom hon hem klockan kvart över åtta ungefär och då var Johanna fortfarande vaken och låg och sjöng och hojtade i sängen. Så medan jag höll på med henne, så duschade Jossan. Sedan förhörde jag henne på läxorna, allt medan Johanna hojtade. Sedan så somnade äntligen Johanna och jag och Jossan kunde smita upp och titta lite på tv tillsammans. Supertrötta båda två, men vi njuter av den stunden tillsammans även om det egentligen blir lite för sent.

Jens, han är på bio ikväll. Jag har överraskat honom med något som heter Banff Mountain Film Festival och det är en helkväll med flera olika filmer. Det är filmer som handlar om snowboarding, vandring, grottdykning och andra "extremsporter". Filmerna är allt från 5 minuter till en timme långa. Han är där tillsammans med Nellie och Erik, och jag är säker på att de har en mysig kväll.

Nu ska jag faktiskt hoppa i säng, eftersom det blir en tidig morgon på jobbet i morgon. Har ju lite att ta igen om man säger så....

Natti natt!

4 kommentarer:

Jessica sa...

Vad härligt att få vara friska igen, hela familjen påverkas ju om så bara en liten är sjuk. Hoppas du har en fin vecka.

Kim sa...

Vad skönt att hon är piggelin igen! Leka snart? Länge sedan!

Jennica... sa...

@Kimman: Jamen absolut! Håller med om att det var alldeles för länge sen. Vad ska vi leka? :)

tasya sa...

nice..nice ...blog