11 september 2011

Jossan har tävlat

Idag har Josefine varit med på en sk Pay & Ride för allra första gången! Det är en träningstävling i hästhoppning. Ett jättebra sätt att få in tävlingskänslan, men i en lugn miljö. Man förbereder sig som inför tävling med sk framhoppning och annat, det spelas musik och en speaker ropar upp ekipagen. Däremot så bedöms man inte, man får ingen placering och skulle man riva eller vägra så spelar det ingen roll, då kan man rida om det hindret igen om man vill. Men eftersom det trots allt är tävlingskänsla på det hela så är det såklart lite nervöst! Man kunde anmäla sig för olika hinderhöjder och jag tror att det var ungefär 75 startande.

Josefine hade anmält sig till klassen som skulle hoppa 40 cm och hon red på Karl Kantarell. Det gick jättebra, hon var superduktig. Lugn. Hon hade bestämt sig för att rida banan i trav och det gjorde hon, lugnt och fint. Hon gick felfritt och inga incidenter inträffade. Hon kände sig väldigt stolt efteråt och hennes hejarklack var också mycket imponerade, dvs jag, Jens, Johanna och Moa! :)

Jossan och 'Kanta'

Måste ju kolla videon om det gick bra! :)

Sedan måste man fotografera när kompisarna rider!


När jag blir stor tjej ska jag också rida!

3 kommentarer:

Kim sa...

Så duktig du var Jossan!! Grattis!

Björn sa...

Du ser ju ut som ett fullblodsproffs.
Förlåt ordvitsen och förlåt Karl Kantarell jag menade inte dig.

Kram

Morfar och Mormor

farmor sa...

Saa modig du ar!! Jag hade aldrig vagat!!