09 augusti 2011

Underlig dag

Ja, idag har det varit en lite underlig dag. Det var min tur att få sovmorgon (vi har försökt ha sovmorgon varannan morgon under semestern) och som jag sov! Som en stock! Och när jag vaknade så blev det med ett ryck eftersom jag insåg att "de där nere" inte tänkt på att Jossan hade en tid att passa. Hon skulle till en kompis! Så jag for upp och fick huvudvärk på kuppen! :)

Sedan blev det en väldigt sen frukost efter en lång slö förmiddag. Vi åt mannagrynsgröt, vilket var ungefär hundra år sedan men det uppskattades av både Jens och Johanna! :)

Sedan var det tänkt att jag skulle ge mig ut och springa, men tänkte vänta tills Johanna somnade. Det var ju dags för en sen lunchvila. Tänkte att Jens skulle få jobba i lugn och ro, eller vad han nu ville göra. Men efter "tusen" avsnitt av Barbapapa och lite läsande så insåg jag att den enda som var nära att somna var jag själv! :) Så det blev att masa sig ur soffan och ge sig ut och springa och inse att det inte skulle bli någon lunchvila för Johanna idag. Skönt att komma ut i alla fall!

När klockan var fem så var det dags att åka iväg och göra de där ärendena jag tänkt mig.....hm, lite sent kanske....men men.... Så jag och Johanna drog iväg till bibblan och lämnade böcker och lånade nya. Jag älskar ju bibliotek och böcker så vi tog det lugnt och både lånade, läste lite och ritade. Helt plötsligt så kom personalen och sa att nu stänger de! Men ni stänger ju inte förrän klockan sju, sa jag....och inser att klockan faktiskt är sju! Så, iväg igen och efter lite handling så körde vi hem.

Middag åt vi idag vid ungefär klockan nio!! Hur ska det gå att börja jobba igen? Och gå i skolan och på dagis? Vi får nog skola in oss allihop, för det där med rutiner har ju fullständigt försvunnit här under sommaren!!

Jag har en dag på mig, för på torsdag börjar jag jobba igen.....blä! Jaa.....faktiskt - blä! - jag vill inte alls! :)

Men men, nu har jag en sen film-date med med sambo! Vi hörs!

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Ja blä för att börja jobba;( vilken dag du haft vännen, men ett mysig avslut verkar det bli ialla fall. Kram

Kim sa...

Ja, rutinerna är verkligen helt upp och ner! Fast ändå brukar det gå ganska snabbt att komma in i lunken igen.

Min Svägerska och Jag sa...

Jag såg ditt inlägg hos oss och blev så nyfiken på din andra blogg. Ååå vad jag känner igen din logga. på Var i skåne finns du?

Kram Linda

Min Svägerska och Jag sa...

spännande med ditt inlägg. Jag mailar dig istället tror jag. Annars kan det bli många inlägg här. Ska kolla om du har mailadress på bloggen annars finns jag på linda.moberg@live.se

Kram Linda