28 juli 2011

Semestertankar

Idag har det varit en rätt så slö dag. Jag tvättar lite, plockar lite, har sorterat lite grejor på Jossans rum. Jag vet liksom inte riktigt vad jag ska göra av dessa regndagar längre. Jag vet att jag är gnällig på vädret, men jag tappar all energi och lust att göra något när det är såhär. Jag vet att jag ska njuta av min semester, och det gör jag på ett sätt. Det är jätteskönt att inte jobba och kunna ta dagen som den kommer. Men jag behöver verkligen sol och sommar. Ligga på stranden och känna hur solen värmer min kropp, ta ett dopp, dricka kaffe och äta bullar som är lite sandknastriga, komma hem och vara lite stram i kroppen av salt och sand, gå runt i solblekt sommarklänning och flipflops, duscha och känna att jag fått lite solbränna, äta grillat i trädgården, dricka rosé...... Det är sommar det!

Jag har semester - men inte sommarsemester. Så känns det.

Hade hoppats på en regnfri kväll så att jag kunde gå på Friskis & Svettis utomhusgympa....ser inte så lovande ut just nu. Men om det fortsätter så regna så blir det ett joggingpass i alla fall, nu har jag kommit igång med min träning och det ska inte detta regnande förstöra!

Puss på er!

4 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Puss tillbax, nä fy vad segt med så mycket regn va.....här har vi dock haft sol och jättevarmt- inte kul det heller när man står i köket och lagar mat hela dagen. Är heeelt slut nu.....Jag jobbar nästa v oxå sen är jag ledig tre veckor. Dock inte med Jonas- hur kul är det, han föreslår att jag ska åka iväg en vecka ska du med? Kram

Jessica sa...

Tack vad gullig du är. Du verkar vara en så varm och fin människa.

Jennica... sa...

@Johanna: Jag skriver ett mail till dig!

@Jessica: Tack själv, jag skriver mer i din blogg!

Kim sa...

Vad duktig du är som tränar! Själv surade jag på regnet innan vi åkte och i Agios Nikitas var det i det närmaste omöjligt att hitta någonstans att springa så nu har jag inte tränat på två veckor och halvmaran är bara 11 dagar bort... =S