12 juli 2011

Bra tips till barnrummet

Något som jag tycker är superfint är att ha böcker på en tavellist, speciellt fina böcker som kokböcker, inredningsböcker och liknande. Det är också fint att ha barnböcker på tavellist, men det kan vara lite trixigt för barnet att få dem att balansera på listen, och så finns ju såklart risken att man får boken över sig och det är ju inte så kul.

Därför är detta en helt briljant idé! Detta är en kryddhylla från IKEA, med en alldeles lagom kant som gör det enklare för barnet att själv ställa tillbaka sina böcker och så minimeras risken att få boken på sig om den skulle ramla.

Man kan ju givetvis måla hyllan, eller klä den i vackert papper. Ett utmärkt pris är det också, 29:-. Ett par sådana hade jag gärna satt upp i Johannas rum!

Kolla även in färgproverna på bilden nedan, superfint att sätta upp dem på väggen!






 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

Bilder: Flickr.com

2 kommentarer:

Birgit sa...

Så supersmart! Det skulle jag vilja ha i mina barns rum, få se om jag passerar nån IKEA-varuhus under sommaren! Böcker är ju oftast så fina oxå, färgglada o så!

Jennica... sa...

Ja, jag älskar ju böcker och tycker de är fina att visa upp!