01 maj 2011

Vilken helg

Hm....den blev inte som jag tänkt mig den här helgen. Hade planer på mycket fixande i trädgården, bland annat stod mina odlingslådor på tur. Tänkte röja där och luckra upp jorden och planera för nysådd. Men men, min allergi tog fart redan i fredagskväll efter en hel dag ute. Jag hade ju semester i fredags och jag och Johanna var i Karlslundsparken hela dagen.

När vi sitter ute och äter i fredags kväll och jag berättar att jag känner mig helt slut i kroppen så säger Jens att "du kanske håller på att bli sjuk". Nej nej, tänker jag, det är bara allergi. Så vaknar jag upp på lördagen och inser att han hade helt rätt, dunderförkyld! Huvudet var som en ballong, ögonen rann och kliade och jag var såå snuvig, plus trött i kroppen. Så, det var bara att stanna inne..... Så - istället för att fixa i trädgården så har jag städat hela huset istället! Det var fruktansvärt välbehövligt, så jag känner mig supernöjd i alla fall. Bara trist att missa soligt uteväder, men vi är ju bara i början av våren ännu, det kommer fler soliga dagar!

Nu har jag fixat det sista med min deklaration, som ju nu även är Kanel & Cayennes deklaration. Lite pirrigt är det allt, men jag tror nog att vi har fått rätt på allt. Nu ska jag hoppa i säng - i rena lakan i ett nystädat sovrum, härligt!

I morgon är det dags för Vårruset, hoppas jag känner mig lite piggare då!

3 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Sov så gott i din renbäddade säng- en härlig känsla...

Kim sa...

Hoppas du känner dig piggare idag!

Jennica... sa...

Just nu känner jag mig supertrött, men jag kommer igen. Gillar inte att det är frost ute bara!!