20 maj 2011

Vilken dag...

Idag har jag suttit på en workshop hela dagen. Vi har diskuterat processer för hur vi ska arbeta i den nya matrisorganisation som jag tillhör. Oerhört komplicerat.... Jag deltog, jag kom med synpunkter, jag tyckte på ett sätt att det var intressant - men en del av mig kände sig mycket frågande till vad i hela friden jag gjorde där! Vill jag verkligen hålla på med det här?! Måste allt verkligen vara såhär komplicerat.... Det kan omöjligen vara meningen....

Livet blev mysigare när jag kom hem och hämtade tjejerna. Vi åkte till Center Syd och shoppade till dem, de ligger verkligen efter på klädfronten. Johanna fick en ny solhatt eftersom den hon har, har krympt i tvätten och hon ser lite knasig ut i den nu.... :) Och så blev det en keps, för det ville hon verkligen ha! :) Och ett par sköna mjuka byxor och en t-shirt. Fint!

Jossan fick ett par mysiga, grå byxor och tre linnen och tre tröjor. Det kändes riktigt skönt! Hon behöver verkligen fylla på sin garderob. Strumpor blev det också, till båda två.

Det blev en lång eftermiddag så det var tre trötta tjejer som körde hem. Efter kvällsmat så somnade Johanna så småningom, det tog ett tag. Jag och Jossan gjorde hennes läxa och sedan hennes övningar som hon har fått i uppgift av sjukgymnasten att göra med sitt knä. Jag har sedan suttit i sängen med datorn och jobbat, bredvid Jossan som ligger här och snusar. Hennes snusande ljud har dock varit väldigt sövande, så jag har somnat en himla massa gånger här. Men jag har fått en del gjort i alla fall.

Men nu är det äntligen dags för mig att hoppa i säng! Natti natt!

1 kommentar:

Kim sa...

Ser fram emot mannekängande barn! Dessutom är det så kul att Johanna gillar att ha saker på huvudet!