05 maj 2011

Ett oväntat kap

Idag var det utförsäljning av möbler och annat på jobbet. Jag arbetar ju på "det stora möbelvaruhuset", dock inte i varuhuset utan på huvudkontoret. Där har vi en del utställningar och en gång om året så säljer man de möbler och inredningsdetaljer som man använt i dessa utställningar till personalen, för en billig peng.

Jag har aldrig varit med på detta tidigare, och hade ingen möjlighet idag heller eftersom vi skulle gå på Johannas utvecklingssamtal. Men tydligen är det riktigt huggsexa om sakerna, eftersom det är fina saker som bara kostar en bråkdel av vad de gör i vanliga fall. Allt stod uppställt i vår entréhall under dagen så att man kunde gå och spana in det man var intresserad av. Jag blev helt kär i ett vitt högt skåp! Det fanns även en hel del annat smått och gott som jag skulle vilja ha, men det är ju inte riktigt aktuellt för oss just nu att shoppa, så det var bara att slå det ur tankarna. Men det där skåpet pockade på uppmärksamhet hela dagen....

Nellie skulle stanna kvar eftersom hon spanat in några tyger, så jag bad henne att haffa skåpet till mig om hon hade möjlighet. Trodde aldrig att det skulle bli så, men det blev det! :) Så, nu är jag ägare till detta superfina skåp, ganska så oväntat! Men jag är så glad för det, det står i köket och jag ska bland annat ha kokböcker i det.



















Bild: IKEA

Här är det! Denna bilden kommer från IKEAs website, men så fort jag har gjort i ordning allt så ska jag ta ett foto av hur det ser ut hemma hos mig!

4 kommentarer:

Lina sa...

Åh, så fint det kommer stt bli hos er! HEMNES är en av mina "bebisar" och en riktig favorit! (Haha! Såg nu att jag skrivit namnet med versaler...en jobbskada! :) )

Kim sa...

Halleda... det var bara rena turen att du inte bad mig korrläsa inlägget också Linis!

Och japp, mycket fint skåp!

Jejje sa...

så fint skåp,måste vara perfekt att ha kokböker i:))

vilket ställe du jobbar på,jag skulle vilja jobba också på ett sånt ställe:))-lyllos dig:))kram

Jennica... sa...

@Lina: Det går faktiskt inte att skriva produktnamnen med små bokstäver...det känns helt fel! :)

@Jejje: Ibland har det sina höjdpunkter! ;)