04 april 2011

Vilken kalashelg

Idag var det dags för ytterligare ett kalas, nämligen för Jossans och Johannas kusin som fyller 14 år i morgon! Det blev ytterligare en mysig dag med god mat och dryck, och givetvis supertrevligt sällskap.

En annan väldigt mysig och trevlig sak är att min kusin och hans fru är och hälsar på oss för tillfället! De kom i fredags och åker hem på onsdag. De brukar komma ner till påsk, men denna gången blev det lite tidigare eftersom mormor fyllde år. Det är alltid lika trevligt att ses och vi har väldigt kul ihop. Det är sådär härligt opretentiöst och kravlöst, man behöver inte ha superstädat och laga superfancy mat. Man kan dessutom gå i myskläder hela tiden utan att någon tar illa upp! De har egen nyckel och kommer och går som de vill. Jättekul att ha dem här!

En annan sak värd att notera, är att jag var ute och sprang i förmiddags. Första gången på ungefär 7 månader. Knappt fyra kilometer blev det, och det var tungt och jobbigt men väldigt skönt att ha det gjort. Att känna att jag kanske är på gång nu.... En grym träningsvärk kommer jag att få i alla fall, det känner jag redan nu!

Nu har jag suttit och förberett för vår (Kanel & Cayennes) första aktivitet som vi ska ha i morgon. Det ska bli både spännande och kul! Hoppas nu att det blir bra, men det känns det som om det ska bli! Rapport från detta kommer givetvis i morgon.

Inga kommentarer: