23 april 2011

Härliga påskdagar

Vilket väder vi har! Rena rama sommarvärmen, i alla fall försommar. Två dagar och kvällar i rad har vi nu suttit ute och ätit. Både igår och idag har vi varit bortbjudna klockan två, och båda gångerna har vi suttit ute till klockan åtta ungefär och det har varit hur skönt som helst. Sååå härligt! Och som man har längtat.

Förutom att vara bortbjudna och äta en massa god mat, så försöker vi också hinna med vad vi kan i trädgården. Det känns skönt att ha kommit igång och det dåliga samvetet sjunker i takt med att man hinner göra saker. Men det går lite för långsamt för min smak....hade gärna velat komma framåt snabbare. Men men, tålamodsträning. Försöker lära mig att någonting är bättre än ingenting, och varje litet steg är ett steg framåt.

I morgon ska vi i alla fall vara hemma hela dagen och kvällen, så då hoppas jag få en hel del gjort. Kanske att jag till och med kommer ut och springer en sväng, det hade ju varit kanon! Blir inspirerad av min syster som ligger i hårdträning inför Klassikern! :)

2 kommentarer:

Kim sa...

Världens skönaste väder! Själv tänkte jag att jag skulle varit ute och sprungit vid det här laget, men jag tar faktiskt tag i ett av mina dåliga samveten (som så klart tar himla lång tid att fixa). Inom kort får du dock Johannas födelsedag, mormors födelsedag och påskafton i mailen. =) Är det några andra bilder jag har som du vill ha tro?

Jennica... sa...

Säkerligen, men jag kommer inte på något just nu. Har du några som du tror att jag vill ha, så tar jag gärna dem med. :)