13 mars 2011

Rätt aktiv söndag trots allt

Sitter i sängen och ska ta tag i ett dåligt samvete. Min mormor fyller 90 år om ett par veckor och vi barnbarn ska ge henne en fotobok. Var och en av oss har några sidor till vårt förfogande och där ska vi lägga in foton på oss själva och våra familjer. Detta har jag gått och dragit på, av olika anledningar. Mest för att det alltid kommer något annat i vägen och för att jag ständigt är så trött på kvällarna. Men nu så måste jag....

Bredvid mig ligger Jossan och läser. Hon sover här hos mig när Jens är borta. Han åkte iväg i går morse och kommer hem onsdag eller torsdag. Han är i väg med sin kollega och jobbar intensivt för att hinna bli klara med en grej till en mässa som är om en månad eller så.

Trots att det varit en ganska så slö dag, då jag gick i pyjamas ända till klockan halv ett, så har jag fått en hel del gjort. Jag har hämtat ner Jossans gamla kläder i storlek 92 och 98 från vinden och tvättat och vikt. Jag har ju sparat det mesta av hennes kläder och det är perfekt att kunna plocka fram till Johanna! Jag har också packat undan en massa kläder som vi har varit och lämnat i en container för insamling. Har också packat undan kläder som jag inte kan skiljas från, jag har så svårt att slänga bebiskläderna....

Sedan har det varit kalas hos min syster som fyllde år i veckan. Jättetrevligt var det med god tårta och smarriga bullar som Lina bakat. Vi träffade också Linas föräldrar för första gången och de verkade mycket trevliga. Lugnt och skönt och en massa snack, precis som vanligt.

Väl hemma har det varit kvällsmat, lek och så har jag dammsugat i princip hela huset. Förutom att det verkligen behövdes så är det bokklubbsträff i morgon, här hemma hos mig, och då kan det ju vara trevligt att det ser något så när ok ut! Men däremot så kom jag på att jag helt glömt bort att planera och handla någon mat som vi ska äta, så det får bli på lunchen i morgon, alternativt efter jobbet men då blir det så stressigt. Det värsta är ändå att jag inte läst ut boken....den bok jag själv valt och som jag verkligen vill läsa. Men jag är så himla trött på kvällarna och somnar nästan direkt med näsan i boken.

Men nä, nu är det det dags att ta tag i de där fotona! :)

3 kommentarer:

Jejje sa...

visst är det svårt att skiljas från babykläderna,jag har också sparat:))kul med en fotobok,blir säkert jättekul för "mormor" att få den/kramar

Kim sa...

"Lugnt och skönt och en massa snack"... var vi på samma ställe? Lina däckade i soffan när ni hade gått och enda anledningen till att jag höll mig vaken var för att jag skulle spela innebandy. Det är ju världens action med er hela tiden! =D

Jennica... sa...

Hahahaha!
Jamen ni hade ju haft fest kvällen innan och så hade ni fixat och donat och bakat inför kalaset. Klart att ni var trötta!

Vi kom ju bara dit och fick allt serverat, så för mig var det definitivt en lugn stund. Kom hem och var med oss en helg - eller en kväll räcker - så ska du få se på action! :)