06 januari 2011

Mer snö

Vilken massa snö det har kommit igen!! Det har säkert kommit 15 cm under natten och förmiddagen. Fint, men nu räcker det tycker jag. Det har varit härligt och vackert med snö under jullovet, men nu när det är dags att ge sig ut på vägarna och åka till jobbet igen på måndag så behöver det inte komma mer.

Igår var jag ute och skottade tillsammans med Johanna. Först så stod hon och tryckte vid ytterdörren och ville inte alls ge sig ut i snön, men sedan så hjälpte hon mig att skotta lite. Mest gick hon runt och kollade sina fotspår i snön! :)

Vi passade på att ta en tur med pulkan också. Det blev ingen åkning i backen, Johanna var lite trött, vi var ute precis innan lunchvilan. Men en tur runt kvarteret blev det, samt lite rallyåkning på uppfarten vilket var superkul! Hon skrattade högt! :)

Nu är det dags att gå ut och skotta igen efter nattens snöfall! Lite mysigt tycker jag ändå att det är, jag gillar arbetsuppgifter som har en början och ett slut. Det känns så tillfredsställande på något sätt. Man blir klar! :)




















"Kan du le, Johanna?" :)

2 kommentarer:

Jejje sa...

vilka härliga vinterbilder:)kan va mysigt med snö,men måttliga mängder:))

sv. jo,det kommer att bli en ponny som är 120-140 cm.vi har just varit ute på en tur.passar på när det "endast är" -10:))-du skulle testa,åk med din dotter o testa en uteritt du också:))
ha en underbar trettonhelg/kram

Kim sa...

Jag hade ju tänkt åka massa skidor idag, men med all snö så var ju det omöjligt. Störigt!